| کد خبر: 265674 |

بهره برداری از ۵۵ تجهیز دریایی و بندری به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیون یورو

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات شاخص مهندسی و توسعه ای این سازمان در حوزه «توسعه دریامحور» و «حمل ونقل دریایی» از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، گفت: ۵۵ تجهیز دریایی و بندری به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیون یورو به بهره برداری رسیده است و ۵۳ تجهیز بندری و دریایی به ارزش بیش از ۱۲۲ میلیون یورو در حال ساخت است.

تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات شاخص مهندسی و توسعه ای این سازمان در حوزه «توسعه دریامحور» و «حمل ونقل دریایی» از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، گفت: ۵۵ تجهیز دریایی و بندری به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیون یورو به بهره برداری رسیده است و ۵۳ تجهیز بندری و دریایی به ارزش بیش از ۱۲۲ میلیون یورو در حال ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  سازمان بنادر و دریانودری ، علی فتحی با اشاره به دستاورها و پروژه های سازمان بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم در بخش توسعه دریامحور و همچنین توسعه حمل ونقل دریایی و بندری، اظهار داشت: بهره برداری از ۵۵ تجهیز دریایی و بندری به ارزش بیش از ۱۳۲ میلیون یورو شامل ۲ دستگاه لایروب ۴ هزار متر مکعبی، شناورهای بازرسی، جستجو و نجات دریایی، ماشین های آتش نشانی و همچنین ۵۳ تجهیز بندری و دریایی در حال ساخت به ارزش بیش از ۱۲۲ میلیون یورو از جمله اقدامات مهم صورت گرفته است.

فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی

وی افزود: ۱۲۵ تجهیز در حال خرید به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون یورو (۳۱ دستگاه خرید داخلی و ۹۴ دستگاه خرید خارجی) و بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به همراه ایجاد قابلیت پذیرش کشتی های نسل جدید ۱۸ هزار ۴۰۰ TEU، افزایش ظرفیت کانتینری بندر به میزان ۱.۴ میلیون TEU و حفظ مزیت رقابتی این بندر با بنادر منطقه از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته است.

طرح توسعه بندر مسافری چمخاله

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، عنوان کرد: طرح توسعه بندر مسافری چمخاله به ارزش ۴ هزار و ۸۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد زیرساخت مسافری دریایی و رونق اقتصادی منطقه و اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه عمرانی از سال ۱۴۰۰ تا کنون به ارزش بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد ریال بخش دیگر اقداماتی است که از سوی بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است.

اقدامات در راستای ایجاد قطب های توسعه دریایی پیشران در سواحل

فتحی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بند ۲ سیاست های کلی توسعه دریامحور که به تازگی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار داشت: در این بند به توسعه فعالیت های اقتصادی دریامحور و ایجاد قطب های توسعه دریایی پیشران در سواحل، جزایر و پس کرانه ها به گونه ای که نرخ رشد اقتصادی در حوزه فعالیت های دریا محور طی ۱۰ سال همواره، حداقل ۲ برابر نرخ رشد اقتصادی کشور باشد، تاکید شده است و  در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی ۸۰ پروژه احداث و بهسازی سواحل، جزایر و پسکرانه را مدنظر قرار داده است.

اقدامات در راستای تسهیل و توسعه سرمایه گذاری و مشارکت داخلی و خارجی

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای بند ۳ سیاست های کلی توسعه دریا محور تحت عنوان تسهیل و توسعه سرمایه گذاری و مشارکت داخلی و خارجی با ایجاد زیرساخت های لازم نرم افزاری و سخت افزاری اشاره و بیان کرد: در این راستا نیز ۱۰  پروژه توسعه زیرساخت های اراضی پشتیبانی واگذار شده به سرمایه گذاران از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان به اقدامات انجام شده در راستای بند ۸ سیاست های کلی توسعه دریامحور تحت عنوان افزایش سهم کشور در حمل و نقل دریایی و ترانزیت با ایجاد و تقویت شبکه حمل و نقل ترکیبی، اشاره و اعلام کرد: در این خصوص نیز ۲۰ پروژه احداث و بهسازی شبکه حمل و نقل ترکیبی مدنظر قرار گرفته است.

لایروبی خورموسی

فتحی با اشاره به لایروبی خورموسی به عنوان یکی از پروژه های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای دولت سیزدهم، گفت: اجرای ۳.۴ میلیون مترمکعب لایروبی با هدف افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی (ره) با فراهم کردن امکان تردد شناورهای ۱۰۰ هزار تنی با اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد از جمله اقدامات انجام شده است.

علاج بخشی و لایروبی کانال های جزیره میانکاله و خلیج گرگان

وی افزود: همچنین پروژه علاج بخشی و لایروبی کانال های جزیره میانکاله و خلیج گرگان دیگر مورد انجام شده و در این راستا، ایجاد مسیر تبادل آب میان دریای خزر و خلیج گرگان جهت علاج بخشی خشک شدن خلیج گرگان و پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، محیط زیستی و... که از اهمیت بسیار بالایی برای استان گلستان و کشور برخوردار است، صورت گرفت.

پروژه تکمیل موج شکن فاز اول بندر نخل ناخدا

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پروژه تکمیل موج شکن فاز اول بندر نخل ناخدا دیگر اقدام شاخص انجام شده است، اظهار داشت: کاهش مسیر تردد دریایی بندرعباس به جزیره هرمز به طول ۶.۵ کیلومتر و ایجاد رونق برای فعالیت های گردشگری و تفریحی–تکمیل طول بازوی اصلی موج شکن به میزان ۳۵۰ متر و تکمیل طول بازوی فرعی ۱۵۰ متر با اعتباری معادل کل ۳ هزار میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد از جمله اقدامات انجام شده است.

توسعه بندر ابوموسی

فتحی ادامه داد: توسعه بندر ابوموسی (احداث ساختمان مرجع دریایی، ترمینال مسافری، کریدور مسیر تردد مسافری و دیوار پیرامونی بندر) دیگر اقدام انجام شده است و در این راستا افزایش ایمنی تردد دریایی، افزایش ظرفیت بنادر مسافری، ارتقاء سطح خدمات رسانی به مسافران و ارتقاء سطح امنیت بندر با احداث ساختمان مرجع دریایی و احداث ساختمان ترمینال مسافری و کریدور مسیر تردد مسافری با اعتبار کل ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد صورت پذیرفته است.

احداث مسیرهای دسترسی جاده های داخلی و خارجی بندر سیریک

وی با اشاره به احداث مسیرهای دسترسی جاده های داخلی و خارجی بندر سیریک، عنوان کرد: تسریع در بهره برداری از بندر سیریک و ایجاد مسیر دسترسی آسفالت و روشنایی تا اسکله بتنی با احداث جاده دسترسی خارجی با اعتبار کل ۷۱۰ میلیارد ریال دیگر مورد قابل اشاره است.

بهسازی محورهای اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بهسازی محورهای اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: تسهیل تردد و بهسازی و ایمن سازی محور شماره ۵ بندر شهیدرجایی با اعتبار کل ۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد دیگر اقدام شاخص انجام شده است.

احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

فتحی ادامه داد: مطالعه و احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی با هدف فراهم کردن مسیر دسترسی مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی در اراضی مذکور با تخمین اعتبار کل ۳۵ هزار میلیارد ریال دیگر مورد قابل اشاره است.

احداث تاسیسات زیربنایی ۱۰۰ هکتار از اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی

وی خاطرنشان کرد: همچنین مطالعه و احداث تاسیسات زیربنایی ۱۰۰ هکتار از اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی با هدف فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی و ارتقاء ظرفیت عملیاتی بندر با تخمین اعتبار کل ۷۰ هزار میلیارد ریال دیگر اقدام قابل بیان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.