| کد خبر: 260043 |

◄ وام 100 میلیاردی خرید کشتی مسافری با سود صفر به چه کسانی پرداخت می شود؟

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد وام 100 میلیاردی خرید شناورهای مسافربری به علاقه مندان فعالیت در این حوزه از سوی این سازمان پرداخت می شود. سود این وام صفر درصد است.

تین نیوز

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد وام 100 میلیاردی خرید شناورهای مسافربری به علاقه مندان فعالیت در این حوزه از سوی این سازمان پرداخت می شود. سود این وام صفر درصد است.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی امروز شنبه 21 مردادماه 1402 در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: افراد، تعاونی ها  و شرکت های دارای توانمندی و ظرفیت فعالیت در حوزه دریایی خصوصا بخش شناورهای مسافری می توانند از وام 100 میلیارد تومانی در نظر گرفته برای خرید شناورهای مسافری استفاده کنند.

* برای دریافت سریعتر اخبار وام و تسهیلات در حوزه حمل و نقل و سایر بخش ها تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

وی بیان کرد: تعداد وامی که در این مرحله قادر به پرداخت آن هستیم 50 فقره است که با توجه به مبلغ 100 میلیارد تومانی وام ، اعتبارات لازم برای این طرح 5 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

صفایی در مورد نرخ سود این تسهیلات نیز گفت: سود به این تسهیلات تعلق نمی گیرد و نرخ سود آن تقریبا صفر است. ضمنا اگر این وام صرف ساخت و تولید شناور شود زمان تنفس یکساله تا آماده سازی شناور برای بازپرداخت در نظر گرفته می شود و علاوه بر این یکسال، 6 ماه نیز دوره تنفس دیگری است که برای کمک و حمایت از فعالان حوزه مسافری دریا در نظر گرفته شده است.

رشد ترانزیت و گردشگری دریایی

وی همچنین با اشاره به  مطالعات طرح جامع اقتصاد دریا بیان کرد: کل عملکرد تخلیه و بارگیری 82 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل علی رغم کاهش واردات کالای اساسی 2.2 درصد رشد داشته است. در بحث کانتینری فعالیت‌ها نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته  است. در مجموع سهم صادرات کالا 70 درصد و واردات 30 درصد بوده است.

وی با بیان این‌که در مسافرات‌ها و گردشگری دریایی رشد 8 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌ایم، اظهار کرد:‌در ترانزیت نیز 39 درصد رشد داشته ‌ایم که نشان می‌ دهد ترانزیت در کشور به‌ خصوص دریای خزر در وضعیت مناسبی به سر می ‌برد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌ که در بخش حمل ‌و نقل دریایی 189 هزار میلیارد ریال پروژه‌ اجرا و در اختیار مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: در تجهیزات بندری، شناورهای باری اقیانوس پیما حدود 1 میلیارد دلار پروژه در دست ساخت است. برخی از شناورها خریداری و وارد کشور شده و برخی شناورها در حال ورود به کشور است.
صفایی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی نیز گفت: در این بخش 530 هزار میلیارد ریال (53 هزار میلیارد تومان) پروژه توسعه بنادر،‌سواحل و ... در دست اقدام است که این مبلغ غیر از سرمایه‌ گذاری ‌های بخش خصوصی است. با احتساب سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی،‌ سرمایه‌ گذاری مشترک با دولت حدود 1000 میلیارد ریال  در بنادر سرمایه ‌گذاری صورت گرفته است.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    وام صد میلیاردی !!!!!صفر درصد!!! بعد یه وام ۳۰ تومنی میخوای بگیری اولا که نمیدن دوما ۲۳ درصد میکنن توش. این عدالته؟؟؟؟

  • لوبیا 1 0

    سر تیتر میزدی مطلب طنز
    حاجی شما ها به این ملت وام میلیاردی میدید اونم آدمای معمولی؟؟
    یا باید اقوام بالا دستیا باشی یا سرت تو ....نشون تا بهت بدن
    البته هیچ چیز ابدی نیست

    • سید مهدی حبیب الله پور 1 0

      اتحادیه شرکتهای تعاونی قایقرانی ومسافربری شمال خزر

  • ناشناس 0 0

    احتمالا برای پسر آقای شمخانی در نظر گرفته شده برای خرید نفتکش

  • سید مهدی حبیب الله پور 2 0

    اتحادیه قایقرانی ومسافربری در خواست وام

  • سید مهدی حبیب الله پور 1 0

    برای خرید قایق تفریحی اتحادیه شرکتهای تعاونی قایقرانی و مسافربری دارم

  • مهدی 0 0

    برای خرید قایق های مسافربری برای اتحادیه شرکتهای قایقرانی ومسافربری و کشتیرانی شمال خزر استان مازندران