| کد خبر: 244401 |

◄ سفرهای دریایی به عمان از سر گرفته می‌شود

در شرایطی که قبل از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های ناشی از آن، سفر دریایی به قطر و عمان برنامه‌ریزی و اجرایی شده بود، حالا پس از دو سال وقف کرونایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی مجدد سفر دریایی به عمان خبر داد.

تین نیوز

در شرایطی که قبل از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های ناشی از آن، سفر دریایی به قطر و عمان برنامه‌ریزی و اجرایی شده بود، حالا پس از دو سال وقف کرونایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی مجدد سفر دریایی به عمان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سفرهای زمینی، دریایی، هوایی و ریلی در سال‌های گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های بسیاری رو به رو شده بود و در این ماه‌ها بارها و بارها مسئولان حمل‌ونقل ایران با کشورهای مختلف به ویژه همسایه‌های ایران مذاکره کردند تا پس از پایان کرونا این سفرها از سر گرفته شود. البته محدودیت‌های بسیاری در حوزه زمینی و هوایی کاسته و حتی برداشته شد.

حالا و پس از گذشت حدود ۳۰ از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، علی اکبر صفایی- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشستی مجازی با معاون وزیر حمل و نقل عمان اعلام کرد: کمیته مشترک همکاری‌های دریایی بین ایران و عمان تشکیل شده و سازمان بنادر آماده برگزاری جلسات کمیته همکاری‌های دریایی بین دو کشور است.

وی افزود: از مقامات بندری و دریایی و همچنین شرکت‌های خصوصی فعال عمان دعوت می‌کنیم تا با حضور در بنادر ایران از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی مجدد خط مسافری چابهار – عمان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی خط مسافری بین دوکشور، انجام شده است.

البته پیش از این نیز مسئولان سازمان بنادر از آمادگی برای از سرگیری سفرهای دریایی خارجی به شرط پایان یافتن شیوع ویروس کرونا خبر داده بودند، آبان ماه سال گذشته حسین عباس نژاد - مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفته بود: پیش از شیوع ویروس کرونا، کشورهای مانند قطر و عمان به عنوان مقاصد جدید دریایی در دستورکار قرار داشتند و مذاکرات برای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی از بنادر بوشهر و چابهار به این کشورها آغاز شده بود. اما شیوع این بیماری در دنیا سبب شد تا وقفه‌ای این زمینه ایجاد شود.

وی افزود: مسلماً به محض آنکه شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا به صورت دوجانبه بین کشورهای مورد نظر و ایران فراهم شود، مذاکرات را از سر می گیریم و هم اکنون برنامه ریزی برای از سرگیری مذاکرات توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه آغاز شده است.

حالا باید دید چه اتفاقی برای سفرهای دریایی خارجی می‌افتد و در ماه‌های آتی و با نزدیک شدن به ایام جام جهانی، سفرهای دریایی به عمان، قطر، کویت و... تا چه اندازه افزایش و گسترش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.