| کد خبر: 240537 |

◄ آمادگی بنادر گیلان برای رونق ترانزیت کانتینری با بندر آکتائو

ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام است که علاقه مند هستیم در خصوص کالاهای کانتینری نیز این مهم انجام شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر گیلان، با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان در راستای حمل و نقل کانتینری ایجاد شده، گفت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام است که علاقه مند هستیم در خصوص کالاهای کانتینری نیز این مهم انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر  ودریانوردی، حمیدرضا آبایی در نشست ویدیوکنفرانسی همکاری بنادر شمال کشور با بندر قزاقستان، ضمن ابراز آمادگی بنادر گیلان و دیگر بنادر شمال کشور درخصوص تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در بنادر شمالی جمهوری اسلامی ایران در عملیات تخلیه غلات هیچ مشکلی وجود ندارد و اکنون حتی کشتی ها بدون پرداخت هیچ دموراژی بنادر کشور را ترک می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بنادر گیلان و به خصوص بندرانزلی در راستای حمل و نقل کانتینری ایجاد شده و می توان بیشتر در این خصوص همکاری کرد، افزود: در حال تهیه کانتینر و کانتینر یخچالی با استفاده از توان بخش خصوصی همچون کشتیرانی دریای خزر و دیگر بخش های خصوصی در بنادر گیلان هستیم و امیدواریم با افزایش همکاری های دوجانبه شاهد رونق ترانزیت کالاهای کانتینری باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بهره گیری از فورواردرهای Multi Modal را بسیار موثر و مفید دانست و گفت: ترانزیت خودرویی در خط رو - رو بین بنادر آکتائو و انزلی در حال انجام است که علاقه مند هستیم در خصوص کالاهای کانتینری نیز این مهم انجام شود.

آبایی تصریح کرد: سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا در استان گیلان از فعالیت های جدید و ترانزیت کنندگان جدید در بنادر خود استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه شرایط و ظرفیت های خوبی در بنادر گیلان ایجاد شده است، عنوان کرد: می توان از ظرفیت های این بنادر بیشتر استفاده کرد و طرف قزاقستانی با همکاری های دوجانبه نیز می تواند از ظرفیت های خالی بنادر خود نیز بهره ببرد.

رویکرد جدی دولت قزاقستان برای استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران

آبایی توریک پنبایف، مدیر بندر آکتائوی قزاقستان نیز با بیان اینکه تولید کانتینر در بنادر و استفاده از ظرفیت‌های ترانزیت دریایی ایران، از برنامه‌های جدی دولت این کشور قلمداد می‌شود، تاکیدکرد: در پی گران شدن حمل و نقل اقیانوسی از جنوب خلیج فارس، امیدواریم ترانزیت محصولات مختلف از مبدا چین را از طریق دریای خزر و با حجم بیشتری به انجام برسانیم.

وی با اشاره به رویکرد تجاری و اقتصادی قزاقستان برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ایران، اظهار کرد: ارتباط ترانزیتی با بنادر هند به ویژه بندر ناواشیوا و صادرات کالاهای قزاقستان به شرق آسیا، رویکرد جدیدی است که در نظر داریم در این فرایند از ظرفیت‌های بندری و کشتیرانی ایران استفاده کنیم.

توریک پنبایف با تاکید بر حائز اهمیت بودن ترانزیت تایم در تجارت دریایی و با اشاره به تجربه خوب ترانزیت خودرو از طریق خاک و آب‌های سرزمینی ایران، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان قزاقستانی، به دنبال عملیاتی کردن مسیر تجاری و ترانزیتی از ایران هستند؛ چراکه ایران به لحاظ جغرافیایی در قلب و مرکز آسیا قرار دارد.

در پایان این نشست وبیناری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر بندر آکتائوی قزاقستان بر همکاری های دوجانبه و حمل و نقل کانتینری و کشتی های رو - رو تاکید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    قزاقستان و ایران می توانند شرکای ترانزیتی بسیار خوبی برای یکدیگر محسوب بشوند !!! ایران اتصال مستقیم به غرب آسیا و آب های آزاد دارد و قزاقستان بهترین شبکه اتصال ریلی به چین در آسیا را دارا است !!!! برای هر دو کشو استفاده از فرصت یکدیگر برای صادرات و ترانزیت به چین و کشورهای دیگر از کاهش هزینه و افزایش سرعت خوبی برخوردار است !!! برای ایران صادرات و واردات از مسیر قزاقستان به چین می تواند تا 40 درصد سریع تر و ارزان تر تمام شود و برای قزاقستان دسترسی به اب های بین المللی از طریق بنادر جنوبی ایران موقعیتی عالی است !!! می توانیم با ایجاد کمیته مشترک و ایجاد دفاتر برای ایران در بندر اکتائو و قزاقستان در بنادر چابهار و شهید رجایی !!! جهت تکمیل این حلقه ترانزیت بین الملل به هر دو کشور و تجار آن جهت گسترش و تسهیل امروز صادرات و ترانزیت شان کمک کنیم !!!!!!