| کد خبر: 235143 |

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرامیرآباد عنوان کرد:

◄ کاهش ۳۵ درصدی رسوب انواع کالا در بندرامیرآباد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد از کاهش‌ ۳۵ درصدی رسوب انواع کالا در ۳ ماه اخیر در بندرامیرآباد خبر داد.

تین نیوز

مازندران-علی جعفری گرجی| معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد از کاهش‌ ۳۵ درصدی رسوب انواع کالا در ۳ ماه اخیر در بندرامیرآباد خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمدعلی موسی پور در گفتگو با واحد روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد به اهمیت کالاهای اساسی ، ضروری و مواد اولیه جهت تولید که در ماههای اخیر وارد کشور شده و تاثیر مستقیمی بر معیشت مردم داشته است اشاره کرد و در این راستا از کاهش حدود ۳۵ درصدی رسوب کالا از ۴۰۰ هزار تن به ۲۶۲ هزار تن با همکاری دستگاههای ذیربط در ۳ ماه اخیر در بندرامیرآباد خبر داد.

وی مکاتبه و هماهنگی با صاحبان کالاهای اساسی در خصوص تسریع در خروج کالاها و نیز هماهنگی و برگزاری جلسات با سازمان های مرتبط در امر ترخیص کالاهای اساسی از جمله گمرک، ادارات  کل دامپزشکی و استاندارد  و تامین به موقع کامیون و واگن مورد نیاز برای حمل کالاهای اساسی از بندرامیرآباد به مقاصد هدف را از اقداماتی برشمرد که جهت تسریع در انجام رویه‌های مرتبط با خروج کالاها از این بندر در ماههای گذشته انجام شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرامیرآباد نداشتن ثبت سفارش و یا منقضی شدن آن ، عدم تامین ارز ، عدم مجوزهای لازم حین ترخیص و مسائلی همچون کمبود وسایل حمل ونقل را عمده ترین عوامل در رسوب کالا در بنادر دانست و بر استفاده از ظرفیت حمل یکسره به منظور حمل مستقیم کالا از کشتی به بازار هدف بدون نیاز به انبارش کالا در بنادر و نیز افزایش تعداد باسکول های متصل به شبکه رایانه ای گمرک برای تسریع در توزین کامیون‌های حمل کالا در بنادر تاکید کرد.

موسی پور در پایان معتقد است در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه دشمن علیه کشورمان ، باید از فرصت حضور وارد کنندگان دغدغه مندی  که در این شرایط توانستند ، کالا به داخل کشور وارد کنند بهره برد و با تسریع در روند صدور مجوزهای لازم شرایط بازار را به نفع مردم تغییر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.