| کد خبر: 218976 |

۲۰ هزار دستگاه خودرو در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد

مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۲۰ هزار دستگاه خودرو در نیمه اول شهریورماه امسال در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد.

تین نیوز

مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۲۰ هزار دستگاه خودرو در نیمه اول شهریورماه امسال در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، قاسم عسکری‌ نسب روز سه‌شنبه به رسانه اعلام کرد: به صورت میانگین روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو از ۱۷ فروند شناور لندینگ کرافت و باری کوچک (دوبه) و یک فروند کشتی رو- رو در این بندر تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: همین امر سبب شده بندر لنگه روزانه پذیرای حدود ۲۰۰ دستگاه تریلر سواری‌کش و ۱۵۰ دستگاه کامیون جهت حمل این خودروهای ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه باشد.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، با بازگشایی مرزهای کشورهای آسیای میانه و الکترونیکی شدن مرزهای اقلیم کردستان عراق، ترانزیت خودرو در این بندر شتاب گرفته است.

عسکری‌نسب ابرازداشت: استفاده از توان فنی ۲۳ شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره‌گیری از موقعیت جغرافیایی و راهبردی و نیز ایجاد زیر ساخت‌ها و رو ساخت‌های لازم در این بندر، بستری مناسب را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه‌گذاری در این حوزه، با ایجاد اشتغال، معیشت ۳۰ تا ۳۵ خانوار تامین شود.

 اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودروی کشور با نظارت بر ۱۰ بندرتجاری و مسافری از ابتدای محدوده  بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزیرههای کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از کانون‌های مهم مدیریت بر سواحل کشور به شمار می‌آید.

بندرلنگه با توجه به موقعیت راهبردی جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره فعال ترین بنادر ترانزیتی ایران است.

بندرلنگه در غرب هرمزگان با تخلیه ۱۷ هزار ۷۷۰ دستگاه خودرو ترانزیتی در مدت پنج ماه اول امسال ، همچنان بیش رو در ترانزیت به لحاظ تعداد و بالا بودن سرعت تخلیه است.

در پنج ماهه امسال، ۳۷ هزار و ۲۵۷ تن کالای غیرنفتی در این بندر ترانزیت شده که عمده آن خودرو بوده است.

 از ابتدای امسال تا پایان مردادماه نیز ۴۲۹ هزار و ۸۳ تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر غرب استان صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مجموع بنادر استان هرمزگان سهمی ۵۲ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای کشور دارند و ۴۱ درصد عملیات نفتی، ۶۰ درصد عملیات غیرنفتی و ۸۲ درصد جابه جایی محموله های کانتینری کل بنادر کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.