| کد خبر: 218033 |

شرایط تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شد

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت روز چهارشنبه در آیینی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر افتتاح و زمینه تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم شد.

تین نیوز

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت روز چهارشنبه در آیینی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر افتتاح و زمینه تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در این آیین گفت: پروژه لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر در مجموع با یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرف مدت ۲۰ ماه اجرا شده‌است.

محمد راستاد افزود: حجم کل لایروبی انجام شده در این پروژه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب برآورد شده‌است.

وی ادامه داد: با حجم لایروبی ۳۸۷ هزار و ۳۳۶ مترمکعب اکنون طول حوضچه چرخش بندر بوشهر به ۶۶۶ متر و عرض متوسط ۳۳۰ متر رسیده‌است.

راستاد ادامه داد: کانال خارجی بندر بوشهر نیز در زمان حاضر با طول ۱۰ هزار و ۳۰ متر و عرض ۱۵۰ متر با حجم لایروبی پنج میلیون ۴۲ هزار و ۱۴۶ مترمکعب و با تراز نهایی منفی ۱۰.۸ متر است.

وی گفت: محدوده پای اسکله مسافری نیز به طول ۳۰۰ متر و عرض متوسط ۱۰۰ متر با حجم اولیه ۸۴ هزار و ۴۱۷ مترمکعب با تراز نهایی منفی ۷.۵ متر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دایک تخلیه مصالح (شماره یک) به مساحت ۱۸۵ هزار مترمربع و با اجرای چهار هزار و ۴۷۵ مترمربع ژئو تکستایل و حجم تقریبی مصالح پمپاژ شده در آن ۳۶۸ هزار مترمکعب برآورد می‌شود.

وی عنوان کرد: دایک تخلیه مصالح (شماره ۲) نیز به مساحت ۲۲۳ هزار مترمربع با اجرا ۱۸ هزار و ۹۱۰ مترمربع ژئو تکستایل و به حجم تقریبی مصالح پمپاژ شده در آن ۷۷۳ هزار مترمکعب است.

راستاد یادآور شد: تا پیش اتمام طرح لایروبی بندر بوشهر تنها امکان تردد و پهلوگیری شناورهای ۱۵ هزار تنی در این بندر فراهم بود که اکنون با افزایش عمق کانال‌های خارجی و داخلی امکان تردد شناورهای ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شده‌است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه ساماندهی تاسیسات خشکی و دریایی پایانه و الفجر بوشهر اظهار داشت: این پروژه با اعتبار ۴۵۰میلیارد ریال در مدت ۱۵ ماه اجرا شده‌است.

راستاد بیان کرد: احداث دلفین‌های جدید برای پهلوگیری شناور گراندفری به منظور راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی بین المللی، ترمیم و بازسازی اسکله رورو موجود، ساماندهی ترمینال مسافری دریایی برای رفاه مسافران خطوط مسافری دریایی بین المللی، احداث اسکله شناوری برای  شناور مسافری جزیره خارگ از اهداف اجرای این پروژه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.