| کد خبر: 212787 |

7.8 برابر شدن صادرات غیرنفتی در بنادر جزیره قشم

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه 676 هزار تن انواع کالا در دو ماه نخست امسال، در بنادر جزیره قشم تخلیه و بارگیری شد، گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی کاهش 98 درصدی ترابری دریایی را در بر داشت.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه 676 هزار تن انواع کالا در دو ماه نخست امسال، در بنادر جزیره قشم تخلیه و بارگیری شد، گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی کاهش 98 درصدی ترابری دریایی را در بر داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، ‌‌الله مراد عفیفی پور در ‌تشریح ‌عملکرد 60 روزه نخست سال جاری در بنادر جزیره قشم اظهار داشت: در این دوره زمانی، 676 هزار و 933 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است .

وی گفت: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها، 656 هزار و 737 تن مربوط به کالای غیر نفتی است و 20 هزار و 196 تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

*7.8 برابر شدن صادرات انواع کالاهای غیر نفتی

وی از افزایش 7 برابری صادرات کالای غیر نفتی در بنادر قشم گفت و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 24 هزارو 359 تن کالای صادراتی جابجا شد‌ه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 679 درصدی برخوردار بود‌.

عفیفی پور حجم عملیات کابوتاژ (کران بری) کالاهای غیرنفتی را بیش از 624 هزار و 371 تن اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزارزو 793 تن انواع کالاهای غیر نقتی از بنادر جزیره قشم ترانشیب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 490 درصدی (6 برابری ) برخوردار بوده است.

* تخلیه و بارگیری 815 TEU کانتینر‌ در 2 بندر جزیره قشم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال 99 تا آغاز خرداد ماه جاری، 815 TEU کانتینر با رشد 131 درصدی که درواقع 4 برابر است، در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

*کاهش 7 برابری حمل و نقل مسافری و کاهش 98 درصدی گردشگری دریایی‌

وی درباره فعالیت‌های مسافری و گردشگری دریایی در جزیره قشم‌ گفت: شیوع و اپیدمی ویروس کرونا در کشور تاثیراتی را در همه حوزه‌ها به جای گذاشت که حمل و نقل و گردشگری دریایی نیز از موج این ویروس مصون نماند؛ در دو ماهه نخست امسال، جابه‌جایی 83 هزار و 119 نفر سفر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 98 درصدی داشته است.

عفیفی‌پور با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ‌دست‌اندرکاران این حوزه ، اظهار داشت: در ایامی که اوج فعالیت تعاونی‌های مسافری و گردشگری دریایی بود همه فعالان این حوزه تلاش ‌جهت جلوگیری از شیوع کرونا را در اولویت قرار دادند ‌و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات مراقبتی و تعطیلی مراکز گردشگری ‌جهت کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا گام برداشتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.