| کد خبر: 211654 |

ممنوعیت خروج شناورهای باری گناوه به امارات ادامه دارد

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: ممنوعیت خروجی شناورهای باری از این بندر به امارات متحده عربی برداشته نشده و همچنان ادامه دارد.

تین نیوز

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: ممنوعیت خروجی شناورهای باری از این بندر به امارات متحده عربی برداشته نشده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داود بهادی افزود: باتوجه به تماس‌های تلفنی و دغدغه مالکان شناورها و انتشار اخباری در شبکه‌های مجازی در زمینه رفع ممنوعیت خروج موتورلنج‌ها به مقصد کشور امارات،  با پیگیری‌های بعمل آمده از طرف اداره بندر و دریانوردی گناوه، تاکنون اخبار رسمی و موثقی در این زمینه توسط مسئولان مربوطه اعلام نشده‌است.

وی اظهارداشت: در صورت دریافت اخبار جدید و موثق، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بهادی با بیان اینکه پیگیری برای از سرگیری فعالیت تجاری شناورها  توسط مسئولان  مربوطه در حال انجام است، گفت: به نظر می‌رسد دولت امارات متحده عربی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این کشور در حال الزام دستورالعمل و مقرراتی است که به احتمال زیاد  بعد از عید فطر اعمال و ورود موتورلنج‌ها به آن کشور انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه بیان کرد: تعداد شناورهای فعال در این بندر ۳۵۰ فروند و بندرریگ حدود ۱۰۰ فروند است و ۲ هزار ملوان در زمینه دریانوردی فعالیت می‌کنند.

تازگی در فضای مجازی مطلبی با عنوان شرایط ریجستیری و ورود شناورها به گمرک دبی انتشار یافته است که بعد از عیدفطر  اعمال خواهد شد.

در صورت موثق بودن این  مطلب شرایط سختی در مورد  ورود شناورها و ملوانان، مدت زمان انجام بارگیری، مانفیست و توقف آنها در ان کشور اعمال می‌شود.

تعداد ملوانان شناورها کمتر از پنج نفر، سن اعضای آن کمتر از ۵۰ سال، ممنوعیت ورود ملوانان به شهر دبی، انجام بارگیری و خروج از گمرک به مدت۷۲ ساعت، انجام مانفیست با شرکت ریجستر کننده و هزینه مانفیست و ترانزیت با دارندگان شناور یا مشتری بخشی از شرایط  اعلام شده توسط کشور امارات برای شناورهای باری است.

از ممنوعیت تردد شناورها از بندرگناوه به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بدلیل سخت‌گیری های کشور امارات متحده عربی برای مبارزه با  شیوع ویروس کرونا حدود ۳ ماه می‌گذرد.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.