| کد خبر: 202401 |

تشریح دلایل کمبود شناور در بندر شهید حقانی

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرایی شدن طرح انطباق شناورهای مسافری با دستورالعمل ایمنی، با هدف افزایش سطح ایمنی سفرهای دریایی در این استان خبر داد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرایی شدن طرح انطباق شناورهای مسافری با دستورالعمل ایمنی، با هدف افزایش سطح ایمنی سفرهای دریایی در این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس،از ساعات ابتدایی صبح امروز مسافران جزیره قشم و هرمز شاهد کندی عملیات حمل و نقل در بندر شهید حقانی بندرعباس هستند و دلیل اصلی آن اجرایی آئین‌نامه جدید ایمنی در مورد شناورهای این مسیر از امروز است.

در همین زمینه "اسماعیل مکی زاده" بعد از ظهر امروز در تشریح دلایل بروز ترافیک مسافر در بندر شهید حقانی بندرعباس، ارتقای سطح ایمنی تردد مسافری را از اولویتهای مهم اداره کل بنادر و دریانوردی دانست و گفت: کارشناسان و بازرسان این اداره کل نهایت تلاش خود را نسبت به ارزیابی دقیق وضعیت ایمنی شناورهای مسافری برای انطباق لازم با الزامات ایمنی معطوف کرده اند.

وی افزود: به همین منظور و جهت ایجاد فرصت مناسب برای مالکین شناورها، مقرر شد، ناوگان مسافری دریایی با استانداردهای مربوطه خود را منطبق نمایند تا سطح ایمنی سفرها ارتقا یابد.

مکی زاده با بیان اینکه در مهلت زمانی دو سال اخیر، تعدادی از شناورها موفق به انطباق با استانداردهای ایمنی شده اند، تصریح کرد: با توجه به حساسیت بالای موضوع ایمنی در سفرهای دریایی، ضرورت دارد مالکین سایر شناورها نیز تلاش کنند تا انطباق لازم و تامین ایمنی شناورهای مسافری در موعد مقرر به انجام برسد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: با توجه به تعداد شناورهای موجود و اعلام آمادگی آنها، در حال حاضر هیچگونه خللی در امر تردد دریایی مسافرین و گردشگران در مسیرهای دریایی بویژه در مرکز وجود ندارد و تردد با برنامه ریزی لازم، همچون گذشته در حال انجام است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از هموطنان خواست با اطلاع دقیق از وضعیت سفرها و با برنامه‌ریزی قبلی، از خدمات مسافرت‌های ایمن دریایی بهره مند شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.