| کد خبر: 202235 |

◄ نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی MLC در ژنو

تسهیل دسترسی همه دریانوردان به تجهیزات ایمنی روی کشتی، دسترسی رایگان به مواد غذایی مناسب و آب کافی روی کشتی و نیز مقوله دریانوردان رها شده و بازگشت به وطن، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستورکار قرار دارد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی دریانوردان در تشریح مهمترین دستورکارهای نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی MLC در ژنو گفت: تسهیل دسترسی همه دریانوردان به تجهیزات ایمنی روی کشتی، دسترسی رایگان به مواد غذایی مناسب و آب کافی روی کشتی و نیز مقوله دریانوردان رها شده و بازگشت به وطن، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستورکار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز، سامان رضایی در تشریح بخش دوم چهارمین نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی MLC که از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در مقر دائمی سازمان بین المللی کار در ژنو (سوئیس) آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: در این نشست علاوه بر نمایندگان تمامی کشورهای عضو مقاوله نامه کار دریایی، نمایندگان دریانوردان و مالکان کشتی نیز حضور دارند و به پیشنهادات اصلاحی مقاوله نامه کار دریایی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در دستورکار این اجلاس سه جانبه، ۱۲ موضوع جهت اصلاح متن و قوانین مندرج در مقاوله نامه مطرح است که از مهم ترین موارد آن می توان به تسهیل دسترسی همه دریانوردان به تجهیزات ایمنی روی کشتی، دسترسی رایگان دریانوردان به مواد غذایی مناسب و آب کافی روی کشتی و نیز دسترسی دریانوردان در بنادر و کشتی ها به اینترنت مناسب و قابل استفاده اشاره کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر انجمن صنفی دریانوردان خاطر نشان کرد: الزام گزارش دهی کشورها در یک بانک‌اطلاعاتی متمرکز در خصوص تلفات دریایی و دریانوردان فوت شده در دریا در هفت گروه طبقه بندی شده و نیز موضوع دریانوردان رها شده و بازگشت به وطن این دریانوردان و نقش کشورهای صاحب پرچم و بندر پذیرنده کشتی و تامین‌مالی این خدمات دو دستور کار مهم دیگر بخش دوم چهارمین نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی MLC است.

وی بیان کرد: در این نشست یک هفته ای که تا جمعه ۲۳ اردیبهشت (۱۳ می ۲۰۲۲) ادامه خواهد داشت، نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و انجمن صنفی دریانوردان ایران IMMS به عنوان عضو اتحادیه های کارگری و مجموعه همکار ITF، حضور دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.