فاز ۳ بندر شهیدرجایی از ابر پروژههای دریایی کشور است
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بهره برداری از پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی ۲,۱ میلیون TEU به ظرفیت کانتینری این بندر اضافه می کند.
به گزارش تیننیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضااله یار در خصوص آخرین وضعیت پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، اظهار کرد: پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی یکی از ابر پروژه های ساخت و ساز بندری و دریایی کشور است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: اتفاق خوشایند در مورد پروژه مذکور این است که عموم فعالیت های مربوط آن در حوزه های طراحی، مهندسی و ساخت توسط متخصصان داخلی انجام می شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز این پروژه که در داخل کشور وجود نداشت تامین شده و ساخت و سازهای مربوط به آن در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت و هزینه های پروژه، چالش های جدی در مسیر کار وجود داشت اما با عزم جدی و نگاهی ملی مشکلات و موانع مرتفع و فعالیت ها در حال پیشبرد است.
اله یار با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مرحله اول پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی که مربوط به بهره برداری از ۸۰۰ متر اسکله است، در صورت نبود مشکل تا پایان سال جاری به سرانجام می رسد، گفت: عملا برای اینکه بتوانیم از سرمایه گذاری انجام شده به نحو مطلوب استفاده کنیم و مانع از استهلاک انرژی شویم، تصمیم گرفتیم پروژه را به صورت همزمان آغاز نکرده و پس از اتمام یک مرحله سراغ مرحله بعدی رفته تا اینگونه با بهره برداری از یک مرحله بتوانیم امکان پهلوگیری کشتی ها را فراهم کرده و از قابلیت ایجاد شده استفاده کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اعضای درگیر در این پروژه هفته ای چندین جلسه فنی را برگزار می کنند تا در مباحث اجرایی و فنی مشکلی پیش نیاید، گفت: در حال حاضر پروژه به صورت سه شیفت در حال انجام است و به صورت شبانه روزی فعالیت ها انجام می شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه، اعلام کرد: کل پروژه حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته و پیشرفت مرحله یک این پروژه نیز از این میزان بیشتر است.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اله یار با بیان اینکه یکی از شاخص های بنادر توسعه یافته امکان پذیرش شناورهای بزرگ مقیاس است، اظهار کرد: بندر شهیدرجایی بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می شود و سهم قابل ملاحظه خود را در تجارت ملی و منطقه ای دارد، بنابراین اگر بتوانیم ظرفیت این بندر را ارتقاء بخشیم قابلیت رقابت پذیری آن را در سطح بین الملل افزایش داده ایم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.