| کد خبر: 200180 |

انتشار تازه‌ترین قطعنامه آیمو برای کاهش گازهای گلخانه‌ای کشتی‌ها

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به هفتاد و چهارمین نشست کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، از انتشار تازه ترین قطعنامه آیمو به کشورهای عضو این سازمان خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به هفتاد و چهارمین نشست کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، از انتشار تازه ترین قطعنامه آیمو به کشورهای عضو این سازمان خبر داد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا خجسته با اعلام این خبر، تاکید کرد: کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) آیمو، قطعنامه شماره ۳۲۳ حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC,۳۲۳(۷۴))، مصوب ۱۷ می ۲۰۱۹ را در راستای ارتقای همکاری میان بخش‌های بندری و دریایی کشورها جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها منتشر کرده است.

 مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر، تصویب راهبرد آیمو برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را اقدامی موثر در راستای لزوم ظرفیت‌سازی، تبادل دانش و همکاری میان کشورها (به ویژه کشورهای کمتر توسعه یافته) ارزیابی کرد و گفت: آیمو طی این قطعنامه‌ای از کشورهای عضو دعوت کرد از بنادر تحت حاکمیت خود بخواهند اقدامات قانونی، فنی، عملیاتی و اقتصادی مقتضی را برای تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها اتخاذ کنند.

خجسته افزود: در این قطعنامه همچنین از کشورهای عضو درخواست شده تا راهبرد تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها، را با حمایت از راهکارهای نوین استفاده از منابع تجدیدپذیر و با رویکرد ترغیب همکاری میان بنادر تدوین و اجرا کنند.

به گفته وی و بنا بر این قطعنامه، همکاری با شرکت‌های سوخت‌رسان، شرکت‌های کشتیرانی و مراجع ذیربط در تمامی سطوح برای تامین و تضمین وجود سوخت‌های کم‌کربن و بی‌کربن جایگزین، ارتقای طرح‌های مشوق و حمایت از تلاش صنایع برای بهبود کیفیت و سطح پوشش داد‌ه‌های مرتبط، از دیگر راهکارهای تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها قلمداد می شود.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر در ادامه تاکید کرد: همچنین بر اساس این قطعنامه، از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای عضو دعوت شده است به کمک تدابیر مشوق و تسهیل‌کننده، از همکاری‌، ظرفیت‌سازی و تبادل روش‌های مفید پیشین حمایت کنند و نمونه‌های موفق پیشین، مانند نتایج، رویکردهای توسعه بنادر و اقدامات تسهیل‌کننده کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را به اطلاع کمیته فوق برسانند. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC)، از کشورهای عضو و سازمان‌های بین‌المللی ذیربط خواست قطعنامه مذکور را به اطلاع مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و حمل بار، شرکت‌های خدمات دریایی و سایر ذینفعان برسانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.