| کد خبر: 199975 |

◄ افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر

مدیر بندرلنگه گفت: سه محموله تولیدات کشاورزی از طریق بندر شیوء در غرب هرمزگان به مقصد بندر الرویس قطر به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار دلار صادر شد.

تین نیوز
مدیر بندرلنگه گفت: سه محموله تولیدات کشاورزی از طریق بندر شیوء در غرب هرمزگان به مقصد بندر الرویس قطر به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار دلار صادر شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب با اشاره به راه اندازی بندر شیوء در شهرستان پارسیان و آغاز صادرات به بندر الرویس قطر گفت: این اقدام با کار جهادی در سال ۹۷ از طریق احداث یک رمپ خاکی کلید خورد و طی یکسال اخیر، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ TEUکانتیتر یخچالی به این کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: به دنبال رونق فعالیت های بازرگانی و فراهم بودن امکانات لازم در بندر شیوء ۱۶دستگاه کانتینر یخچالی  به مقصد بندر الرویس کشور قطر، بارگیری و ارسال شد.

مدیر بندرلنگه ارزش سه محموله یاد شده با وزن مجموع ۵۲۵ تن معادل۱۵۰ هزار دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بندر شیوء با بهره مندی از زیرساخت های لازم شرایط مناسبی را برای صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و کالاهای معدنی، فراهم کرده است.

عسکری نسب از فعالان اقتصادی خواست تا از تمام ظرفیت های موجود در بندر شیوء برای رونق بخشی به صادرات کالاهای غیر نفتی دارای ارزش افزوده استفاده کنند.

وی بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال "رونق تولید" تعریف کرده است، افزود: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می شود تا این مراکز بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی نقش آفرینی کنند.

شایان ذکر است، بندر شیوء از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس و در فاصله ۱۸۵ کیلومتری بندرلنگه واقع شده که با فاصله ۱۱۰مایل دریایی با بندر الرویس (هر مایل دریایی معادل ۱,۸ کیلومتر)، نزدیکترین مرز خشکی ایران با کشور قطر محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.