| کد خبر: 194674 |

◄ سیطره دریانوردان خارجی بر بازار مشاغل دریایی ایران

چه در کشتی‌های خصوصی و چه دولتی شاهد تعداد زیادی نیروی خارجی هستیم. در برخی از حوزه‌ها بسیاری از متخصصان دریانورد بیکار در خانه نشسته‌اند چرا که افراد خارجی جذب بازار کار شده‌اند که این موضوع مسائل پشت پرده‌ای دارد.

تین نیوز

در حالی وزیر راه شهرسازی تأکید بر به‌کارگیری نیروی انسانی داخلی در صنعت دریایی دارد که یک فعال دریانوردی در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز به تعداد بسیار زیادی از دریانوردان بیکار اشاره می‌کند و می‌افزاید: در این حوزه شاهد جذب بیش از حد نیروی خارجی هستیم و ظرفیت فعالیت برای دریانوردان ایرانی کاهش یافته است.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

اعتراض به استخدام بی رویه دریانوردان خارجی در کشتی ها و شناورهای کشور

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی و دریانورد خطاب به مسئولان صنعت حمل و نقل دریایی عنوان کرد: «باید به سمت تحقق شعار ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی حرکت کنیم و افزود: نباید نخبگان کشور را از دست دهیم و اجازه دهیم سهم بازار در اختیار رقبا و دشمنان قرار گیرد.»

اما یک فعال بخش دریایی که نخواست نامش ذکر شود در گفت‌وگو با خبرنگار ما،‌ به برخی مشکلات موجود در این صنعت اشاره کرده و می‌گوید: چه در کشتی‌های خصوصی و چه دولتی شاهد تعداد زیادی نیروی خارجی هستیم. در برخی از حوزه‌ها بسیاری از متخصصان دریانورد بیکار در خانه نشسته‌اند چرا که افراد خارجی جذب بازار کار شده‌اند که این موضوع مسائل پشت پرده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

این فعال دریانورد می‌گوید: متأسفانه افرادی که برای کشتی نیرو جذب می‌کنند یک بیزینس مبتنی بر واسطه‌گری به راه انداخته‌اند و کسی که تأمین نیرو می‌کند درصدی از حقوق کسی را که در آن کشتی جذب شده را به صورت ماهانه بر می‌دارد.

وی می‌افزاید: دریانوردان برای دریافت حقوق نیز با مشکلات بسیاری زیادی مواجه‌اند؛ برای مثال حقوق دلاری دریانوردان را با رقم بسیار پایین تبدیل به ریال می‌شود این در حالی است بر اساس حقوق دریانوردی  حقوق دلاری دریانوردان باید بر اساس قیمت روز پرداخت شود.

این فعال حوزه دریایی عنوان می‌کند: حتی حقوق دریانوردان ایرانی بسیار کمتر از حقوق دریانوردی بین‌المللی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه دریانوردان در سفرهای خود امکان حضور با خانواده را ندارند و در این رابطه همواره تبعیض وجود دارد، می‌گوید: در حال حاضر تمام کشتی‌های دنیا مجهز به اینترنت هستند اما متأسفانه در بیش‌تر ناوگان ایران اینترنت وجود ندارد؛ در برهه‌ای از زمان تعداد اندکی از کشتی‌ها به اینترنت مجهز شدند اما بسیار محدود و ناکارآمد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.