| کد خبر: 193780 |

لغو طرح دریابست با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی برای سال جاری

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از لغو طرح دریابست با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی برای سال جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از لغو طرح دریابست با توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی برای سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد جوانمرد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و همچنین داشتن برنامه گفت: با توجه به آغاز فصل صید میگو در استان هرمزگان طی چند ماه آینده شیلات استان در نظر دارد با همکاری و تعامل با بخش های مرتبط فصل صید میگوی خوبی را برای صیادان استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با کنترل صید غیر مجاز و نظارت های دقیق بر نحوه صید و همچنین همکاری و تعامل خود صیادان می توان شاهد تداوم صید اصولی و پایدار بود گفت: بدون شک نقش یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان در این بین بسیار مهم است که نیاز مند همراهی خود صیادان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان با ممنوعیت صید در برخی زمانها و مکانها و نیز تعین نوع آلات صید و صیادی و ... زمینه لازم جهت حفاظت از منابع آبزیان را فراهم نماید گفت:اما با همه این اینها نقش مهم و کلیدی را خود صیادان ایفا می کنند. 

وی سهولت دسترسی به ادوات غیرمجازصید ، تهیه شناورهای غیرمجاز و زمینه فروش آسان صیدهای غیرمجاز در بازار و کمبود نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزیان را از عوامل افزایش صید غیرمجاز در هرمزگان عنوان کرد.

جوانمرد همچنین با اشاره به مسائل اجتماعی و اقتصادی و شرایط متفا.ت صید و صیادی در نقاط مختلف استان از لغو اجرای طرح دریابست  برای سال جاری خبر داد و افزود:امکان سنجی، کارشناسی و همفکری با جامعه صیادی جهت اجرای این طرح برای سال آینده در دست اقدام است.

وی از جمع آوری  و تخلیه ادوات صید غیر مجاز از بنادر صیادی با اخذ مجوزهای قانونی لازم،تقویت یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان،فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در رابطه با آثار مخرب صید غیر مجاز،ایجاد حساسیت های لازم با برگزاری نشست با مسئولان شهرستانی(فرمانداران،بخشداران و ...) را از اهم مصوبات این نشست خواند.

در ادامه نماینده پژوهشکده و اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در خصوص صید میگوی نابالغ موزی ابزار نگرانی کرد و گفت: در صورت ادامه صید میگوی نابالغ خسارات جبران ناپذیری به ذخایر این آبزی وارد می شودد.

مومنی تصریح کرد: همه ساله پیش ازآغاز صید رسمی و مقرر، شناورهای غیرمجاز اقدام به صید میگوهایی می‌کنند که به دلیل ریزبودن ارزش تجاری ندارند و این موضع نه تنها عرصه را برای صیادانی که مجوز صید قانونی دارند تنگ می کند بلکه به ذخایر آبزیان نیز صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.