| کد خبر: 190047 |

افزایش یک متری ارتفاع دریاچه ارومیه به نسبت سال گذشته

رئیس اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه از افزایش ارتفاع یک متری دریاچه ارومیه به نسبت سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره بنادر و دریانوردی دریاچه ارومیه از افزایش ارتفاع یک متری دریاچه ارومیه به نسبت سال گذشته خبر داد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از شیپنا، عیسی بشارتی با اعلام اینکه وسعت دریاچه 09/3262 کیلومتر مربع که حداکثر آب امسال بوده است، گفت: در 30 اردیبهشت‌ماه 98 سطح آب دریاچه ارومیه از سطح دریا 1271 متر و 93 سانتی‌متر است که نسبت به 30 اردیبهشت سال قبل یک متر و 11 سانتی‌متر افزایش ارتفاع داشته است و نسبت به مهرماه سال قبل که کمتر سطح آبی را داشته یک متر و 66 سانتی‌متر افزایش تراز داشته است.

او اضافه کرد: تراز اکولوژیکی دریاچه ارومیه در حال حاضر یک مترو 93 سانتی‌متر است در حالی که باید این تراز  1274متر و 10 سانتی‌متر باشد.

بشارتی، در مورد ظرفیت گردشگری دریاچه چنین گفت: چندین شناور تفریحی در دریاچه توسط سازمان بنادر به آب انداخته شده بود و با توجه به پایین بودن سطح آب دریاچه و بلااستفاده بودن شناورها به مدت 10 سال و همچنین فرسودگی و خوردگی، آن‌ها نیاز به تعمیر و بازسازی داشتند، از طرف دیگر به دلیل مناسب نبودن حد مجاز سطح آب دریاچه و قرار گرفتن صخره‌ها در فاصله نیم متری از سطح آب این شرایط برای شناورها خطرناک بوده و امکان استفاده از این ظرفیت در سال جاری فعلاً وجود ندارد.

وی تأکید کرد: تعمیر و بازسازی شناورها در سال جاری در دستور کار قرار دارد تا سال بعد از شناورها استفاده کرد.

بشارتی با بیان اینکه برای جذب گردشگر تاریخچه دریاچه ارومیه در موزه دریایی جمع‌آوری‌شده است، گفت: بزرگ‌ترین موزه دریایی در سطح کشوراست که همه وسایل و تجهیزاتی که در 100 و 150 سال گذشته استفاده شده در این موزه دریایی گردآوری شده که امسال به احتمال زیاد تکمیل خواهد شد و در حال حاضر مسافران می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح‌های دیگری نیز با هدف جذب سرمایه‌گذار ارائه داده شده است که با اختصاص تسهیلات به آن‌ها و همچنین آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم بستر مناسب برای ساخت اسکله‌های بیشتر فراهم خواهد شد به‌علاوه ورزش‌های آبی یکی دیگر از طرح‌های کاربردی برای جذب گردشگر است.

منبع: شیپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.