| کد خبر: 184879 |

دولت اعتباری برای توسعه بنادر ندارد

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت اعتبار و بودجه لازم را برای توسعه بنادر کشور ندارد، از این رو بهترین راه کار بهره گیری از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی است.

تین نیوز

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت اعتبار و بودجه لازم را برای توسعه بنادر کشور ندارد، از این رو بهترین راه کار بهره گیری از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، حسین هاشمی تختی‌نژاد عملکرد یک‌ساله سازمان بنادر و دریانوردی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در سال 97 اقدامات خوبی در عرصه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر صورت گرفته، اما به طور حتم این میزان کافی نیست.

نشست‌های ویژه مجلس برای توسعه بنادر کشور در سال جدید

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که برای توسعه جذب سرمایه گذاران در حوزه بنادر باید برنامه ریزی و سیاست گذاری های جدیدی صورت گیرد، البته در این عرصه جلسات بسیاری با مسئولان سازمان بنادر برگزار شد و در این نشست ها، تذکرات و توصیه های لازم مطرح شد.

وی افزود: در شرایط کنونی دولت اعتبار و بودجه لازم را برای توسعه بنادر کشور ندارد، از این رو بهترین راه کار بهره گیری از ظرفیت های گسترده بخش خصوصی است که این مسئله نیازمند ارائه مشوق های اقتصادی برای جذب سرمایه گذار است.

پیشرفت های چشمگیر بندر چابهار در سال 97

هاشمی تختی نژاد ادامه داد: همچنین در بحث توسعه بنادر به ویژه بندر چابهار شاهد پیشرفت های چشمگیر هستیم که این موضوع یکی از نقاط قوت عملکرد سازمان بنادر محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از اقدامات مطلوب، تلاش برای جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه بنادر است که در این عرصه شاهد پیشرفت های مثبت هستیم.

انحراف بودجه ای سازمان بنادر بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 96

وی گفت: یکی از نکات قابل توجه، بحث انحراف در عملکرد بودجه ای سازمان بنادر و دریانوردی است، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 96، این سازمان در عملکرد اعتباری خود انحراف داشته است، البته این مسئله به معنای تخلف و فساد نیست، بلکه منظور جابه جایی اعتبارات بوده که این مسئله خود تخلف است.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: هدف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی در سال پیش روی، باید جذب سرمایه و جذب بخش خصوصی برای فعالیت در بنادر و توسعه این مناطق باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.