| کد خبر: 183442 |

همزمان با ایام نوروز صورت می گیرد؛

فعالیت 110 فروند شناور تفریحی در آب های خرمشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر از فعالیت سه فروند کشتی تفریحی، 17 فروند لنج تفریحی و 90 فروند قایق تفریحی در آب های خرمشهر همزمان با ایام نوروز 98 خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر از فعالیت سه فروند کشتی تفریحی، 17 فروند لنج تفریحی و 90 فروند قایق تفریحی در آب های خرمشهر همزمان با ایام نوروز 98 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مانا، سجاد پاک گوهر اظهار کرد: در شهرستان خرمشهر سه برند گردشگری نوروزی با نام های گردشگری آبی، گردشگری یادمان دفاع مقدس و جاذبه های بازار در منطقه آزاد وجود دارد که در این میان، گردشگری آبی به عنوان برند اصلی گردشگری نوروزی در خرمشهر مطرح شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر، ادامه داد: در این راستا اقدامات گسترده ای جهت ساماندهی اسکله های تفریحی فعال در استان و نیز شناورهای تفریحی صورت گرفته است تا بدین ترتیب بهترین خدمات به گردشگران نوروزی ارائه شود.

وی در ادامه گفته های خود از فعالیت سه فروند کشتی تفریحی، 17 فروند لنج تفریحی و 90 فروند قایق تفریحی در آب های شهرستان خرمشهر همزمان با ایام نوروز 98 خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دو فروند شناور با ظرفیت های 240 نفره و 80 نفره در اروند به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه می دهند، بیان داشت: با توجه به اینکه این دو فروند شناور دارای مجوز تردد در آب های بین المللی اروند هستند، گردشگران با استفاده از این شناورها می توانند از طریق خرمشهر در ایام نوروز به بصره در عراق و کویت سفر کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر، اظهار داشت: ویزای مورد نیاز برای سفر به عراق و کویت نیز در خرمشهر برای گردشگران صادر خواهد شد.

پاک گوهر در ادامه به فعالیت یک فروند شناور تفریحی 250 نفره دیگر در آب های خرمشهر اشاره کرد و گفت: این شناور تفریحی در کانال خرمشهر حد فاصل پل قدیم و پل جدید به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین 17 فروند لنج تفریحی و نیز 90 فروند قایق تفریحی دارای مجوز نیز حد فاصل رودخانه های کارون و بهمنشیر به گشت دریایی می پردازند.

این مقام مسئول در شهرستان بندر خرمشهر، یادآور شد: در نوروز سال گذشته شناورهای تفریحی فعال در خرمشهر در طی یک شبانه روز به 15 هزار نفر از گردشگران ورودی به شهرستان خدمات گشت دریایی ارائه دادند.

وی اظهار کرد: همچنین در کل ایام نوروز سال گذشته به 600 هزار نفر گردشگر، توسط دو فروند کشتی تفریحی در رودخانه اروند رود، خدمات گشت دریایی ارائه شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر، ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در نوروز 98 شاهد رونق گردشگری آبی در خرمشهر و به دنبال آن رضایت مسافران ورودی باشیم.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.