| کد خبر: 182462 |

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ٢٠ پروژه دریایی و بندری هرمزگان مطرح کرد:

◄ افزایش ۵۰ میلیون تنی بندر شهید رجایی با ساخت فاز سوم

اتفاقات خوبی در سازمان بنادر رقم خورده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر شهید رجایی یکی از سرمایه‌گذاری‌ها و حرکت‌های نوین پس از انقلاب در حوزه بنادر است که ۵۰ درصد از ظرفیت بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد اسلامی در جمع مسئولین، کارکنان و سرمایه‌گذاران بندر شهید رجایی و هم‌چنین سازمان‌های تابعه وزارتخانه راه و شهرسازی در استان هرمزگان، از همت و حمیت تمام افرادی که در توسعه راهبردی بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران نقش‌آفرین بوده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی در همین رابطه اظهار کرد: توسعه همیشه پول‌محور و بودجه محور نیست و همواره بدون عشق و ایمان مدیران و کارکنان یک مجموعه اتفاق نمی‌افتد. حس عزت‌آفرینی و پیشبرد برنامه‌هایی که به افتخارآفرینی پرچم کشور در عرصه‌های توسعه‌ای کمک می‌کند، باید تقویت شود.

اسلامی تصریح کرد: بحمداله اتفاقات خوبی در سازمان بنادرودریانوردی رقم خورده است که ازجمله آن‌ها افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر شهید رجایی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه دریایی و بندری، خاطرنشان کرد: در سال ۵۷، ظرفیت جابجایی کالا در بنادر کشور ۱۹ میلیون تن بود که براساس برنامه زمان‌بندی‌شده به سمت ظرفیت‌سازی برای تخلیه و بارگیری سالانه ۳۰۰ میلیون تن در حال حرکت هستیم.

دریا و دریانوردی اشتغال آفرین و افتخارآفرین است

اسلامی با تاکید بر این‌که دریا به‌عنوان یک موهبت الهی و دریانوردی به‌عنوان یک صنعت هم اشتغال آفرین و هم افتخارآفرین است، گفت: اگر بتوان از ظرفیت دریا به‌درستی استفاده کنیم، رونق اقتصادی و اشتغال در مناطق ساحلی افزایش می‌یابد و هرچه سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر باشد، مطمئنا به‌سوی پیشرفت در کشور پیش خواهیم رفت.

از ظرفیت بندر شهید رجایی درزمینهٔ لجستیک دریایی استفاده شود

وزیر راه و شهرسازی افزایش سهم و جایگاه کشور در بازار دریایی جهان ازجمله راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد، با استفاده از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی در بحث پشتیبانی از ناوگان دریایی، بتوان از فرصت‌های لجستیک دریایی، ارائه خدمات و سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز استفاده کنیم که این امر نقشی موثر در تحقق اقتصاد دریا محور خواهد داشت.

ساخت اسکله‌های شناور گردشگری اقدامی ارزشمند است

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی گفت: یکی از مسائلی که در حوزه بنادر مغفول مانده بود، استفاده از ظرفیت‌های ساحلی و دریایی کشور در زمینه گردشگری است که باید از این ظرفیت برای استفاده عمومی مردم بهره گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ساخت اسکله‌های شناور در آب با استفاده از توان متخصصان ایرانی و نصب آن در مبادی گردشگری به‌ویژه بندر شهید حقانی را در زمره کارهای مهم و ارزشمند سازمان بنادرودریانوردی توصیف کرد و گفت: با زیرساخت‌های ایجادشده در استان هرمزگان مردم می‌توانند با ایجاد و توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی به جزایر قشم، کیش، هرمز و دیگر جزایر خلیج‌فارس، سفر کنند.

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی به ۱۰۰ میلیون تن رسیده است

وی هم‌چنین در آیین افتتاح ٢٠ پروژه دریایی و بندری هرمزگان در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: بندر شهید رجایی در دوره پس از انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است و در حال حاضر، ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری دارد.

وی ادامه داد: این بندر به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌ها و حرکت‌های نوین پس از انقلاب در حوزه بنادر به شمار می‌رود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، با افتتاح ۱۲ دستگاه جرثقیل کانتینری کشتی به ساحل (گنتری کرین)، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر از ۳, ۳ میلیون تی ای یو به ۵.۸ میلیون تی ای یو می‌رسد که در صادرات و واردات کشور نقش بسیار موثری ایفا خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به این‌که نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات جدید در این بندر با تکیه‌بر توان متخصصان ایرانی صورت گرفته است، تاکید کرد: از ظرفیت‌های علمی و اجرایی داخلی برای ارتقای سیستم‌های تخلیه و بارگیری این بندر به کار گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد: ۱۵ برنامه با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۴۷ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۱۰۴ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد که برای بیش از ۲۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

وی بابیان این‌که بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، ۵۰ درصد از ظرفیت بندرها کشور را شامل می‌شود، تصریح کرد: با ساخت فاز سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی و اسکله‌های جدید نفتی بندر، ۵۰ میلیون تن دیگر به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

هم‌زمان با سفر هیات دولت به استان هرمزگان و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، بیش از ۲۰ پروژه دریایی و بندری این استان به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان به‌صورت هم‌زمان از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.