| کد خبر: 180285 |

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر خبر داد:

◄ اعطای جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ به سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی برتری دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری از « کسب امتیاز برتر» و « اختصاص جایزه ملی» به سازمان بنادر و دریانوردی در نهمین دوره جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رمضان علی محمودی با اشاره به شاخص‌های عمومی و اختصاصی به‌عنوان معیار بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جایزه ملی بهره‌وری، گفت: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، سازمان بنادر و دریانوردی توانست با دریافت امتیاز برتر، لوح تندیس نهمین دوره جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ را با عنوان « سازمان بهره‌ور در چشم‌انداز» که بالاترین سطح این رتبه‌بندی محسوب می‌شود، کسب کند.

وی اضافه کرد: جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ به شرکت‌هایی اهدا می‌شود که با روش‌های نوین مدیریتی در مسیر افزایش کیفیت و کاهش هزینه حرکت کنند و در چهار سطح متعهد، همگام، پیشرو و بهره‌ور طبقه‌بندی شوند.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری با اعلام اینکه همایش بهره‌وری با حضور مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های پذیرفته‌شده در فرآیند ارزیابی جایزه ملی در محل سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: شرکت‌ها و نهادهای دولتی براساس شاخص‌هایی مانند ارتقای بهره‌وری نیروی کار، ارتقای بهره‌وری سرمایه، ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید و رشد ارزش‌افزوده در برنامه پنجم و ششم توسعه موردسنجش قرارگرفته‌اند.

به گفته محمودی، در طی این همایش گزارشی از وضعیت تولید ناخالص داخلی کشور، سهم زیر بخش حمل‌ونقل دریایی، بهره‌وری در سطح کشور، موانع و چالش‌های پیش‌روی دستگاه‌های اجرایی، عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در راستای استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری توسط نماینده سازمان ارائه شد.

 مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری این را هم گفت که در این همایش، شاخص‌های استاندارد (عمومی) بهره‌وری نیروی کار، سرمایه، هزینه شاغلان، هزینه واسطه، کل عوامل تولید، شاخص‌های عملکردی (اختصاصی) بهره‌وری استخراج‌شده در سازمان و سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی متناسب با اهداف برنامه پنجم و ششم توسعه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته محمودی، در فرآیند ارزیابی و سنجش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان هوا و فضا در کسب جایزه ملی بهره‌وری ۱۴۰۴ با سازمان بنادر در رقابت بودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.