| کد خبر: 178947 |

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی عنوان کرد:

◄ بندر شهید رجایی؛ قابلیت پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی‌ها را پیدا خواهد کرد

میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب است.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور از فاز سه طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت عملیاتی بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی، از بخش‌های مختلف این بندر از جمله فاز سه طرح توسعه پایانه کانتینری بندر بازدید کرد و با توضیحات محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی و مسئولین بندر شهید رجایی، از ظرفیت واردات، صادرات و روند خدمات‌رسانی بندر یادشده مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای توسعه بندر شهید رجایی، افزود: براساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این بندر قابلیت پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی‌ها را پیدا خواهد کرد تا این کشتی‌ها بتوانند در بندر شهید رجایی عملیات تخلیه و بارگیری را با سرعت انجام دهند.

وی تصریح کرد: علی رغم همه محدودیت‌های اعمال‌شده در تجارت خارجی کشور، تاکنون میزان عملکرد بنادر از نظر ورود و خروج کالا بسیار خوب بوده و نسبت به سال های قبل کاهش قابل توجهی نداشته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: جلسه‌ای با مدیران و مسئولان گمرک برگزار خواهیم کرد تا ماندگاری کالا در گمرک هر چه بیش‌تر کاهش پیدا کند و با همکاری گمرکات و سازمان های ذی‌ربط، کالاها هر چه سریعتر ترخیص شوند و در دسترس مردم قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در واردات و صادرات کشور افزود: استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین استان های مرزی است که حیات اقتصادی کشور به این استان وابسته است و انتظار داریم که دستگاه‌های ملی و استانی شرایط را به گونه ای مهیا کنند که فعالان اقتصادی بتوانند با شرایط بهتری نسبت به صادرات و واردات کالا اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که هیچ محدودیتی برسر راه واردات کالاهای اساسی وجود ندارد، تصریح کرد: کالاهای اساسی به میزان لازم در کشور در حال ترخیص و تخلیه هستند و حتی برای سال ۹۸ نیز سفارش توسط بخش خصوصی به ثبت رسیده و منابع موردنیاز آن نیز پیش‌بینی‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.