| کد خبر: 178612 |

◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران

مشاور عالی فرمانده کل قوا از پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران دیدن کرد.

تین نیوز

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با همراهی جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی ‌از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران دیدن کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، منطقه ویژه اقتصادی بندری شهید رجایی که بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور محسوب شده و در ادبیات رسانه ای به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می‌شود، عصر دیروز (سه‌شنبه، 13 آذرماه) میزبان سردار سرلشکر «یحیی رحیم‌‌صفوی» و بالغ‌بر 30 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح با حضور در قلب پایتخت دریایی ایران در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی قرار گرفت و با آخرین دستاوردهای فعالان حوزه دریایی و بندری کشور آشنا شد‌.

سردار صفوی ضمن تمجید از تلاش های صورت گرفته و تقدیر از دستاوردهای حاصل‌شده، ابراز امیدواری کرد که استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های دریایی به‌ویژه استان هرمزگان منجر به تقویت اقتصاد ملی کشور و نهادینه شدن توسعه دریا محور در میان مسئولان شود.

«اله‌مراد عفیفی‌پور» مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و همچنین آخر دستاوردهای عملیاتی این بندر را ارایه کرد.

تبیین آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر طی سال‌های اخیر برای رونق بخشی به تجارت دریایی، تشریح طرح‌های توسعه‌ای برای تبدیل‌شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه، توسعه زیرساخت‌های ریلی در این بندر، انجام مطالعات هوشمند سازی این بندر و تبدیل‌شدن به یکی بندر سبز، اقدامات صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور، از جمله موضوعاتی بود که عفیفی پور در گزارش خود مطرح کرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان هم‌چنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از 2238 کیلومتر نوار ساحلی و بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک را برای مشاور عالی فرمانده کل قوا تشریح کرد و از اقدامات و دستاوردهای قابل توجه سازمان بنادر در زمینه توسعه گردشگری دریایی در سواحل و جزایر استان هرمزگان سخن گفت.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان در پایان به سؤالات مطرح‌شده از سوی سرلشکر صفوی و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی در خصوص وضعیت توسعه بنادر منطقه خلیج فارس و توان رقابت‌پذیری بندر شهید رجایی با این بنادر، چشم‌انداز و جایگاه بندر شهید رجایی در برنامه ششم توسعه، ایجاد شهر لجستیکی در کرانه شمالی این بندر و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر در زمینه رونق معیشت ساحل نشینان، پاسخ گفت.

سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح با همراهی اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در جریان برنامه بازدید میدانی از پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران و یکی از کشتی‌های پهلوگرفته در اسکله های این پایانه دیدن کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.