| کد خبر: 173773 |

◄ بندر امیرآباد دروازه ورود آفریقای جنوبی به روسیه

بندر امیرآباد دروازه ورود آفریقای جنوبی به روسیه می‌شود.

تین نیوز

کاردار و رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران، از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و حمل‌ونقل و ترانزیت منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط‌عمومی دیروز و در حضور مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، سارا دین، رایزن اقتصادی و ثریا جاکوبز، کاردار سفارت آفریقای جنوبی، با فرصت‌های ترانزیت کالا در بندر امیرآباد برای دستیابی به بازار روسیه و کشورهای منطقه CIS آشنا شدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، در این بازدید علاوه بر معرفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کالا و شاخص‌های منحصربه‌فرد زیرساختی بندر امیرآباد، برای همکاری مجموعه بندر امیرآباد با صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران کشور آفریقای جنوبی اعلام آمادگی کرد.

سیاوش رضوانی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد امتیازات مناسبی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خارجی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به تضمین سودآوری در قراردادها، فعالیت در این مجموعه را به یک سرمایه‌گذاری امن تبدیل می‌کند. از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان آفریقای جنوبی دعوت می‌کنیم که در امیرآباد حضوری جدی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: متصل بودن بندر امیرآباد به خط آهن سراسری و قرار داشتن در کری دور شمال جنوب، فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی صادرکنندگان کشورهای جنوبی ایران به بازار شمالی ایران و آسیای میانه و حتی اروپا است.

این فرصت برای کشورهای قاره آفریقا نیز فراهم است تا با استفاده از کریدور شمال جنوب و زیرساخت‌های بندر امیرآباد، مسیر ارزان‌تر و کوتاه‌تری در زمینه صادرات داشته باشند. رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با زیرساخت‌های بندر امیرآباد، استفاده از این ظرفیت را به سود اقتصاد تولید و صادرات افریقای جنوبی عنوان کرد.

سارا دین افزود: محصولات آفریقای جنوبی در حال حاضر پس از طی مسیری طولانی به بندر سن‌پترزبورگ و سپس از طریق این بندر به بازار روسیه منتقل می‌شود؛ اما با توجه به مسیر مناسب کریدور شمال جنوب، مایل هستیم که فعالیت‌های صادراتی آفریقای جنوبی به روسیه از طریق بندر امیرآباد به روسیه گسترش یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.