| کد خبر: 171381 |

◄ چرا بندرلنگه رکورددار ترانزیت خودرو در کشور است؟

بندر لنگه با پشتیبانی از تجارت‌های کم‌حجم، محصولات پرارزشی در بخش ارتباطات، الکترونیک، لوازم و کالاهای لوکس و در سال‌های اخیر در بخش ترانزیت خودرو، روند صعودی را در مسیر پیشرفت خود در پیش‌گرفته و رونق چشمگیری از خود نشان داده است، به‌گونه‌ای که از دیدگاه مشتریان یک کانون‌بندری جذاب برای سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری است.

تین نیوز

بندرلنگه در چهار ماه ابتدایی سال جاری موفق شد با ثبت جابه‌جایی بیش از ۴۳‌هزار دستگاه خودروی ترانزیتی، رتبه نخست بین ۱۶‌بندر فعال کشور را کسب کند و به‌عنوان چهارراهی برای ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه محسوب شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به‌عنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ خلیج‌فارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب‌های بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله‌ دریایی با بنادر امارات متحده عربی ازجمله دبی و شارجه، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ حمل و کاهش استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز کرده است.

این بندر با پشتیبانی از تجارت‌های کم‌حجم، محصولات پرارزشی در بخش ارتباطات، الکترونیک، لوازم و کالاهای لوکس و در سال‌های اخیر در بخش ترانزیت خودرو، روند صعودی را در مسیر پیشرفت خود در پیش‌گرفته و رونق چشمگیری از خود نشان داده است، به‌گونه‌ای که از دیدگاه مشتریان یک کانون‌بندری جذاب برای سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری است.

افزایش شرکت‌های بین‌المللی حمل‌ونقل که بندرلنگه را محیط کار مناسبی ارزیابی می‌کنند، سبب رشد ۹‌درصدی بندرلنگه در ترانزیت کالا (خودرو) طی چهارماه اخیر شد و این روند صعودی، موکد فراهم بودن شرایط فعالیت برای ده‌ها شرکت کارگزار ترانزیت خودرو در این بندر است.

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، در این رابطه اظهار کرد: بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیک‌ترین مرزدریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، ازلحاظ حجم‌ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادرمهم کشور محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به جابه‌جایی ۴۳‌هزار و ۵۳۵ دستگاه خودرو از ابتدای سال‌جاری تاکنون، از رشد ۹‌درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری و کسب جایگاه نخست در بخش جابه‌جایی خودرو در بین بنادر کشور خبر داد.

عفیفی‌پور تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای حامل خودرو، ارائه خدمات ۲۴ ساعته خدمات دریایی، افزایش پس‌کرانه‌های مورداستفاده برای جابه‌جایی کالاهای داخلی، بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو، افزایش ضریب امنیتی بندر و نگهداری کالا را به‌عنوان علت اصلی رونق فعالیت‌های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، بهره‌گیری این بندر از کارشناسان و نیروهای جوان، متخصص و کارآمد که با استفاده‌ حداکثری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و امکانات بندری، انبارها و همه‌ی زیربناها و زیرساخت‌ها و روساخت‌های موجود را به‌منظور برآورده کردن تقاضای مشتریان و ذی‌نفعان بندری به کار می‌گیرند، همچنین تعامل خوب بندر با ارگان‌های هم‌جوار (تسریع در تخلیه کالا) سبب شده که بندرلنگه به‌عنوان چهارراه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه قلمداد شود.

وی با اشاره به ثبت رکوردهای عملیاتی در حوزه ترانزیت، یادآور شد: اوایل اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، تعداد ۱۰۳۲ دستگاه خودرو سواری در مدت‌زمان کمتر از ۱۸‌ساعت از ۱۳‌فروند شناور تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در طول یازده سال گذشته رکوردی بی‌سابقه بوده است.

عفیفی‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد، با حضور تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آینده‌ای نزدیک، ظرفیت‌های جدید ترانزیتی در بندرلنگه نیز شکوفا شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.