| کد خبر: 154830 |

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

بندر تاریخی تیاب با رویکرد تجاری و گردشگری دریایی رونق می گیرد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به همت سازمان بنادر و سایر دستگاه ها، تیاب به بندری فعال و پررونق تبدیل خواهد شد، گفت: در کنار فعالیت های تجاری، باید برای رونق گردشگری دریایی در خور زیبای تیاب نیز اقدام شود.

تین نیوز

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به همت سازمان بنادر و سایر دستگاه ها، تیاب به بندری فعال و پررونق تبدیل خواهد شد، گفت: در کنار فعالیت های تجاری، باید برای رونق گردشگری دریایی در خور زیبای تیاب نیز اقدام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان که به میزبانی اداره بندرتیاب از توابع شهرستان میناب برگزار شد، اظهار داشت: توسعه سواحل و افزایش تراکم جمعیت در مناطق ساحلی جنوب کشور به ویژه در سواحل مکران مورد همواره تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: باید استعدادهای موجود در این مناطق را به خوبی شکوفا کنیم و برنامه دولت نیز این است که منویات رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشد.

به گفته همتی، با اقدامات خوب صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و استقرار دستگاه هایی همچون اداره بندر، گمرک، قرنطینه گیاهی، استاندارد، بهداشت و سایر دستگاه های مربوطه، بندر تیاب که از بنادر تاریخی منطقه است، دوباره فعال خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ و اجرای آئین نامه کالای ملوانی در هرمزگان، فعالیت های تجاری در بندرتیاب نیز رونق خواهد گرفت.

همتی با تاکید بر اینکه می توان از کمک و همراهی مردم در مبارزه با قاچاق استفاده کرد، بیان داشت: برنامه و دستور کار ما باید مقابله با باندهای اصلی و بزرگ قاچاق باشد.

وی خواستار تسریع و تسهیل رویه های صادرات کالا از بنادر و گمرکات هرمزگان شد و افزود: صادرکنندگان نباید در بندر و گمرک دچار معطلی شوند و نیاز است اشکالات و نواقص موجود در این زمینه رفع شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از این پس دیگر اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی رسما در هرمزگان آغاز شده و هیچ نهادی نباید برای افرادی که قصد واردات کالا از این طریق را دارند مزاحمت ایجاد کند.

همتی اضافه کرد: در کنار سهمیه تعیین شده برای واردات باید مقدار مشخصی هم کالا صادر شود تا صادرات از طریق بنادر استان اوج بگیرد و افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی از سوی سازمان بنادر و سایر دستگاه های متولی برای توسعه بندرتیاب مد نظر است تا این ظرفیت مغفول مانده به بندری فعال و پررونق تبدیل شود و در این راستا نیاز است اقداماتی همچون ایجاد پایانه صادراتی، احداث سردخانه و انبار و بهسازی جاده دسترسی میناب به تیاب صورت گیرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در کنار توسعه زیرساخت ها برای رونق فعالیت های تجاری، باید برای افزایش جذب گردشگران دریایی با توجه به مناطق دیدنی ساحلی و جنگل های دریایی در خور تیاب نیز اقدام شود.

همتی اضافه کرد: به موازات توسعه بنادر بزرگی همچون بندر شهید رجایی، تجارت کالا باید در بنادر کوچک و متوسط موجود در مناطق ساحلی هرمزگان توزیع شود تا سایر ساحل نشینان در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، نیز از برکت اقتصاد دریا محور بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.