| کد خبر: 146383 |

جزئیات مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی فردا در سالن همایش‎های بین‎المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‎شود.

تین نیوز
مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی فردا در سالن همایش‎های بین‎المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‎شود.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام جزئیات مراسم روز جهانی دریانوردی، گفت: در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری در زمینه جستجو و نجات دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران امضاء می‎شود.

علی اکبر مرزبان درباره مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که در ایران فردا (21 شهریور ماه) برگزار خواهد شد، به خبرنگار مارین تایمز گفت: در این مراسم که به منظور تجلیل از دریائیان نمونه کشور در سالن همایش‎های بین‎المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‎شود همانند هر سال بالغ بر 500 میهمان و شرکت‎کننده اعم از مقامات کشوری و لشکری، مدیران دریایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دریائیان عزیز و میهمانان حضور خواهند داشت.

مرزبان اظهار کرد: در این مراسم رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و در آخر وزیر راه و شهرسازی سخنرانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای این مراسم تجلیل از دریاییان نمونه کشوری است، خاطرنشان کرد: حدود 24 دریایی نمونه اعم از مدرس نمونه دریایی، پژوهشگر نمونه، پیشکسوت نمونه دریایی، ایثارگر نمونه، شرکت پایانه‌دار نمونه، شرکت کشتیرانی نمونه، شرکت نمایندگی کشتیرانی نمونه، رسانه برتر دریایی نمونه، خبرنگار نمونه، فعالان سنتی جستجو و نجات دریایی نمونه، صنایع دریایی نمونه، بازرس نمونه دریایی و فعال نمونه تامین امنیت در این مراسم با اهدای تقدیرنامه و تندیس مورد تجلیل و تقدیر قرار می‎گیرند.

مرزبان افزود: همچنین در این مراسم با اهدای تقدیرنامه کیتاک لیم، دبیرکل سازمان بین‎المللی دریانوردی و تقدیرنامه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به خانواده مرحوم کاپیتان جنبد از جانفشانی‌های آن فقید نیز قدردانی خواهد شد.

امضای تفاهم‌نامه جستجو و نجات دریایی در مراسم گرامیداشت دریانوردی

وی گفت: در قسمت دیگری از این مراسم، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه جستجو و نجات دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برگزار می‎شود و با امضای این تفاهم‎نامه همکاری سه ارگان نامبرده در زمینه جستجو و نجات دریایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به جشن بزرگ دریایی کشور اشاره کرد و گفت: همانند سال گذشته، جشن بزرگی در روز پنج‎شنبه 23 شهریور ماه به منظور آشنایی بیشتر خانواده‎ها و مردم با دریا و کار در دریا در بوستان مشاهیر واقع در اراضی عباس‎آباد برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این جشن که از ساعت 16 تا 22:30 برگزار خواهد شد شامل چهار بخش متنوع و سرگرم کننده است که یکی از این بخش‎ها غرفه‎های نمایشگاهی شرکت‎ها، سازمان‎ها و ارگان‌های دریایی است که برای معرفی خود به عموم مردم برنامه‎های مفید و متنوعی را تدارک دیده‎اند.

مرزبان تصریح کرد: در بخش دیگری وسایل بازی و سرگرمی‎های مختلفی برای خانواده‎ها و کودکان توسط ارگان‎های دریایی تدارک دیده شده است که موجب سرگرمی آنها خواهد شد. علاوه بر آن در قسمت سوم جشنواره غذاهای دریایی به سرپرستی سازمان شیلات ایران برگزار و با انجام یک مسابقه به پایان می‎رسد.

وی با بیان اینکه این برنامه‎ها تا ساعت 19:30 ادامه دارد، افزود: از ساعت 20 برنامه اجرای زنده موسیقی، عمو فتیله‎ای ها و ... آغاز خواهد شد که تا ساعت 10:30 به اتمام می‎رسد.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی از عموم مردم درخواست کرد تا با شرکت در این جشن بزرگ دریایی، آگاهی خود را نسبت به دریا و کارهای دریایی بالا برده و بتوانند کودکان خود را با دریا بیشتر آشنا کنند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.