| کد خبر: 139635 |

جلوگیری از بحران کمبود انرژی با مصرف بهینه و تعریف الگوی صحیح مصرف

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بر لزوم فرهنگ سازی برای مصرف بهینه و نیز تغییر الگوی مصرف انرژی در جامعه برای جلوگیری از بحران کمبود آب و برق و سایر منابع تاکید کرد.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس حسین چراغی با اشاره به بحران کمبود انرژی اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت در کشور ، نیاز جامعه به استفاده از منابع انرژی نیز درحال افزایش است.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی استفاده صحیح از منابع موجود آب و برق در خانواده ها و حتی سازمان های دولتی افزود: باید برای مصرف بهینه منابع انرژی در جامعه و خصوصا در سازمان های دولتی الگویی جامع برای مشخص شدن میزان استفاده از این منابع خصوصا در ساعات اوج مصرف تعریف و سطح استفاده آنها تعیین شود.
مهندس چراغی تاکید کرد: با سطح بندی و تعریف الگوی مصرف برای سازمان هایی که جهت ارائه خدمات به مردم و کشور نیازمند مصرف متفاوت تر نسبت به سایر مصرف کنندگان هستند، می توان علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و آب ، با استفاده صحیح از منابع و همچنین ارائه خدمات بهینه به مردم در سازمان ها ، از تشدید بحران کمبود آب و بروز خاموشی در کشور جلوگیری و منابع موجود را نیز برای همیشه و به طور صحیح حفظ کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها و آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی در راستای تغییر الگوی مصرف انرژی در جامعه خاطرنشان کرد: با آموزش استفاده صحیح به فرزندان ایران اسلامی در راستای فرهنگ سازی برای تغییر الگوی مصرف، می توان فرهنگ استفاده صحیح از منابع محدود برای جلوگیری از مواجهه با کمبود این منابع در آینده را بین دانش آموزان و از ابتدای زندگیشان نهادینه کرد.

لازم به ذکر است: مشکل دسترسی به منابع آب شیرین یکی از مسایل مهم در بسیاری از کشورها به شمار می رود که ایران نیز از این امر مستثنی نیست.
با توجه به وجود پوشش گیاهی در 15 درصد از مساحت ایران و قرار گرفتن بیش از 85 درصد از مساحت کشور در مناطق خشک و نیمه خشک ، انتظار بروز بحران آب در کشور وجود دارد و این امر روز به روز ابعاد پیچیده تری به خود می گیرد و باتوجه به اینکه کارشناسان، بروز بحران آب در کشور را جدی دانسته اند؛ برای مقابله با این بحران باید به مدیریت یکپارچه در مصرفه بهینه از منابع آب کشور در همه سطوح جامعه توجه ویژه ای شود.
از سوی دیگر با توجه به هزینه بالای تولید برق در کشور، مدیریت بهینه مصرف این انرژی تاثیرگذار در اقتصاد کشور، بهترین راهکار برای کمک به اقتصاد ملی و جلوگیری از بروز خاموشی در سطح جامعه است که باید در جهت تغییر الگوی مصرف این انرژی مهم و استراتژیک در کشور فرهنگ سازی بیش از پیش صورت گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.