| کد خبر: 12418 |

◄ الگوی بهینه مدیریت ترمینال کانتینر

تین نیوز | موضوع شیوه بهینه مدیریت ترمینال كانتینر، یکی از دغدغه‌های  فعالان بخش دریایی است. این موضوع در اتاق فکر بندری‌ها در وایبر مورد بحث و بررسی قرار گرفته که در این مورد حسین چراغی کارشناس ارشد بازاریابی بین‌الملل، در اتاق فکر بندری‌ها مطلب زیر را نوشته است که به جهت اهمیت موضوع در زیر بازنشر می‌شود:

" شكل زیر سیستم‌های ترمینال كانتینر را نشان می دهد و در آن گلوگاه‌ها به نمایش گذاشته شده است.



برای حل مشكلات این ترمینال باید ساختار و فرایند ها بصورت شكل بعدی اصلاح شود.



تصویر دوم الگوی بهینه مدیریت ترمینال كانتینر است. اجرای این الگو كلید حل مشكلات ترمینال كانتینر بندر شهید رجایی است. در این الگو فعالیت های پورت اپراتوری و ترمینال اپراتوری كاملا جدا و مستقل از هم تعریف شده اند.
در بخش پورت اپراتوری تمام فعالیت ها متمركز بر عملیات تخلیه و بارگیری كشتی ها و ارایه نرم استاندارد در این بخش است.
اجرای طرح مارشالینگ یارد از اصول اصلی اجرای این الگو است. طرح مارشالینگ یارد به این معنا كه همه كانتینرهای مربوط به كشتی (واردات، صادرات) حداكثر ٥ روز اجازه توقف در مارشالینگ یارد را دارند و باید در این بازه زمانی به بخش ترمینال اپراتوری منتقل شوند.
پورت اپراتور بندر نباید هیچ فعالیتی در بخش نگهداری و انبارداری كانتینر داشته باشد. اما نقطه تبادل بین دو زیر سیستم تخلیه و بارگیری و نگهداری كانتینر كه از مشكلات جدی در بندر شهید رجایی است باید سازماندهی شود. 
این بخش یعنی تبادل بین ترمینال اپراتوری و پورت اپراتوری می تواند با یك طرف سوم به عنوان حمل و نقل كانتینر در داخل بندر انجام شود. بسیاری از صدمات وارد شده در بندر شهید رجایی در زمینه نرم عملیات كشتی ها مربوط به رابطه بین حمل كانتینر بین محوطه ها به ترمینال اصلی و بالعكس است.
این قسمت باید به طور جدی مورد بازنگری قرار بگیرد. راه حل آن موجود و قابل اجرا است. این یك دیدگاه صرفا تئوریك نیست و كاملا اجرایی است. در سال ٨٧ این الگو  اجرا شد و موفق بود.
در این الگو هر كدام از بازیگران بندری وظایف خود را به طور تخصصی انجام می دهند. بازاریابی از الزامات اصلی و وظایف تعهدآور بخش خصوصی در قرار دادها است، مدل مالی و الگوهای درآمدی كاملا در این الگو تغییر می‌كند.
مناقشات قراردادی در این الگو رفع خواهد شد. نقش بخش خصوصی در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرد. افراد حرفه ای حرف اول را خواهند زد.به سهم نسبی بازار در منطقه خواهیم رسید، موضوعی كه سال ها است در دستیابی به ان ناكام مانده ایم، جایگاه بندر شهید رجایی ارتقا می یابد.
ما سالهاست در منطقه از جایگاه پنجم ارتقا نیافته ایم این یعنی سهم نسبی بازار و در رقابت این مهم است نه سهم بازار."

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    اعضاء اتاق فکر سازمان تا وقتی خودشان در سازمان بودند بخاطر منافع فردی کار مثبتی انجام ندادند اما حالا فکر میکنند و طرح ارائه میدهند، این اتاق فکر اتاق تامین منافع یک عده است اینرا سازمان بنادر هم میداند …