| کد خبر: 180692 |

60 میلیارد تومان بودجه برای احداث ۶ طرح زیربنایی اولویت‌دار شرق کشور!

دولت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۵۹۸ هزار میلیون ریال برای احداث و اجرای ۶ طرح زیربنایی اولویت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی در نظر گرفته است.

تین نیوز

دولت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۵۹۸ هزار میلیون ریال برای احداث و اجرای ۶ طرح زیربنایی اولیت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی در نظر گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسای، بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات بخش حمل‌و‌نقل توسط این سازمان و با هماهنگی واحد مسئول در وزارت راه و شهرسازی (معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت مزبور) و با تایید وزیر راه و شهرسازی میان طرح‌های مندرج در پیوست شماره یک لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور توزیع شده و کوشش شده با رویکرد شبکه‌ای و ملی (و نه استانی یا منطقه‌ای) و اتخاذ راهبرد توسعه پایدار حمل‌و‌نقل، میان طرح‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی توزیع شود.

File.aspx

در این راستا اهدافی نظیر اصلاح نظام حمل‌ونقل و افز‌ایش سهم راه‌آهن (از طریق توسعه شبکه، تامین ناوگان و ارتقای بهره‌وری)، تکمیل شبکه راه‌های شریانی کشور از طریق ارتقا به بزرگراه و آزادراه، بهبود ایمنی، تسهیل جریان عبور و مرور کالا و مسافر در کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ظرفیتی، افزایش ترانزیت و گسترش حمل‌ونقل ترکیبی و چند وجهی، در پرتو توزیع و مدیریت بهینه منابع اعتباری کشور پیگیری شده اند.

در رابطه با طرح‌های اولویت‌دار منطقه شرق کشور و استان خراسان جنوبی نیز، سازمان برنامه و بودجه کوشش نموده علیرغم محدودیت‌های اعتباری کشور، توجه ویژه به اتمام طرح‌های در دست اجرا را در دستور کار قرار دهد و وضعیت اعتباری مهم‌ترین طرح‌های منطقه به شرح زیر است.

  همانگونه که مشاهده می گردد اعتبارات مهمترین طرح‌های حمل‌و‌نقل مربوط به استان خراسان جنوبی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور ، نسبت به میزان ابلاغی در سال ۱۳۹۷ با افزایش چشمگیر مواجه بوده  (از جمله طرح‌های مندرج در ردیفهای ۱ و ۶ جدول) که نشان‌دهنده توجه و عنایت ویژه نظام برنامه‌ریزی و بودجه کشور و دولت، به توسعه پایدار منطقه شرق کشور و تامین زیرساخت‌های اساسی است.

در رابطه با مدیریت بدهی‌های پیمانکاران و مشاوران نیز پیشنهاد می گردد، دستگاه‌های اجرایی ضمن پرهیز از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار مصوب طرح‌ها، از طریق بسیج منابع و امکانات، اولویت بندی پروژه‌ها و قراردادهای در دست اجرا و بهبود بهره‌وری، نسبت به استفاده بهینه از منابع اعتباری اقدام نموده تا شاهد اثربخشی بیشتر در استفاده از منابع برای توسعه طرح‌های زیرساختی در کشور باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.