| کد خبر: 179829 |

◄ نوبخت: اگر اصرار دارید که ما قیمت بنزین را گران کنیم چشم!

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره دلایل عدم افزایش بنزین در بودجه 98 را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دلایل عدم افزایش بنزین در بودجه 98 را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،  محمدباقر نوبخت که در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در بودجه هیچ پیش‌بینی‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین نکردیم.

او تصریح کرد: یعنی یک ریال از این ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی که برای منابعمان دیدیم یا آن ۱۴۲ هزار میلیارد تومانی که در تبصره ۱۴ برای هدفمندی یارانه‌ها دیدیم مرتبط با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد:  ولی این مطالبه‌ای است که یک عده برای اینکه جلوی قاچاق گرفته شود دارند. چون الان به طور متوسط قیمت هر لیتر بنزین حدود ۵۲ تا ۵۴ سنت است ولی ما در ۱۲ سنت عمل می‌کنیم.

او با پذیرش این حرف که در صورت افزایش قیمت بنزین به‌اندازه قیمت فوب خلیج‌فارس حقوق و دستمزد هم باید به همان نسبت افزایش یابد گفت: اگر بخواهیم این ۵۲ سنت را قایل شویم چه براساس نرخ دلار ۴۲۰۰ چه براساس نرخ ارز نیمایی بین ۷ تا ۸ هزار تومان ما این مطالبه را از اقتصاددان‌ها داریم. مجوزش در قانون برنامه وجود دارد ولی ما الان در بودجه حتی یک ریال هم بابت ما به تفاوت‌ها ندیدیم. یارانه پنهان الان ۹۳۴ هزار میلیارد تومان است. یکی از بخش‌هایش هم همین است.

نوبخت در پاسخ به مجری برنامه که گفت چطور ممکن است در چنین شرایطی که شما دنبال منابع جدید هستید؟ گفت: اگر شما اصرار دارید که ما قیمت بنزین را گران کنیم چشم!

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تاکید کرد: من از بابت تمام مشکلاتی که ناشی از مسایل اقتصادی به مردم وارد شده واقعا شرمنده‌ام و عذرخواهی می‌کنم ولی هیچ‌یک از اینها ناشی از بی‌توجهی کارگزاران مردم در دولت نیست. ما همه تجربه را استفاده می‌کنیم که کمترین زحمت برای مردم ایجاد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.