| کد خبر: 105209 |

گام نخست شل برای بازگشت به صنعت پتروشیمی ایران

تین‌نیوز| شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت انگلیسی-هلندی شل، برای همکاری در صنعت پتروشیمی ایران تفاهم‌نامه‌ای اولیه امضا کردند. بر این اساس شریک قدیمی نفتی ایران پس از انجام مطالعات فنی و اقتصادی تا چند ماه آینده برای ورود به پروژه‌های پتروشیمی ایران تصمیم خواهد گرفت.

این تفاهم‌نامه با حضور مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و هانس نای کمپ، معاون رئیس دفتر شرکت شل با حضور امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران و فندر، معاون سفیر انگلیس در ایران برای همکاری در صنعت پتروشیمی امضا شد.

بر اساس اطلاعات موجود شرکت شل قصد دارد در مدت زمانی حدودا 9 ماهه زیرساخت‌های فنی و اقتصادی صنعت پتروشیمی و همچنین فرصت‌های هاب‌های سرمایه‌گذاری را مطالعه و سپس برای ورود به صنعت پتروشیمی ایران و نحوه همکاری تصمیم‌ نهایی را اتخاذ کند.
 

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت نیز که در مراسم اجرای این تفاهم‌نامه حضور داشت، درباره همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شل گفت: با درایتی که در فعالان صنعت پتروشیمی کشور مشاهده می‌شود بدون تردید پروژه‌های این شرکت زودتر از پروژه‌های نفت و گاز اجرایی خواهد شد.

امیرحسین زمانی‌نیا در ادامه تاکید کرد: پس از برجام، با مذاکراتی که در سطح صنعت نفت و به ویژه پتروشیمی انجام شد، موانع موجود برای حضور فعال سرمایه‌گذاران خارجی به تدریج درحال برداشته شدن است.

زمانی‌نیا امضای این تفاهم‌نامه را قدمی بسیار مهم ارزیابی کرد؛ زیرا نشان‌دهنده جذابیت صنعت پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی است. وی افزود: امید است شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت شل هرچه زودتر این تفاهم نامه را اجرایی کنند و با توجه به مهارت و کفایتی که در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد علاقه‌مندی جهت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های جدید رو به افزایش است.

زمانی‌نیا تصریح کرد: فکر می‌کنم که این تفاهم نامه نسبت به سایر تفاهم‌نامه‌هایی که با طرف‌های خارجی به امضا رسیده است، زودتر از موعد مقررعملیاتی شود.وی با اشاره به پیشرو بودن صنعت پتروشیمی ایران در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزش قراردادهایی که تا پایان امسال در صنعت نفت و گاز نهایی می‌شود در حدود 10 میلیارد دلار باشد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.