بازدید سایت : ۵۹۱۵۳
​پس از ماه مبارک رمضان

◄ زنجانی‌ها مستقیما به عتبات عالیات سفر می‌کنند

◄ زنجانی‌ها مستقیما به عتبات عالیات سفر می‌کنند

تین‌نیوز| مدیر فرودگاه زنجان از برقراری پرواز زنجان – نجف برای نخستین‌بار از اوایل تابستان امسال در این فرودگاه خبر داد.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه در فرودگاه زنجان اغلب پروازهای زیارتی صورت می‌گیرد، گفت: اکنون فرودگاه زنجان میزبان مسافران مشهد مقدس است و در روزهای نچندان دور نیز زائران خانه خدا را اعزام و پذیرش می‌کرد.

وی ادامه داد: به تازگی با یکی از آژانس‌های مسافرتی چارترکننده برای برقراری پروازهای عتبات عالیات به توافق رسیدیم. این آژانس مسافرتی در حال مذاکره با سازمان حج و زیارت برای دریافت مجوز است.

به گفته مدیر فرودگاه زنجان دو شرکت هواپیمایی برای عملیاتی کردن این پرواز اعلام آمادگی کردند، احتمالا پس از ماه مبارک رمضان همزمان با اوایل تابستان این پرواز صورت می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود پرواز زنجان – نجف با استقبال مطلوب زنجانی‌ها روبه‌رو شود زیرا آن‌ها ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند و تشنه سفر به عتبات عالیات‌اند.

وی افزود: این پرواز به صورت چارتری خواهد بود و ابتدا یک روز در هفته است و سپس آن را به روزهای دیگر هفته نیز تعمیم خواهیم داد.

همچنین قاسمی در ادامه از برقراری بیش از 4 پرواز هفتگی زنجان – تهران خبر داد و گفت: 2 شرکت هواپیمایی  برای برقراری پرواز زنجان – مشهد اعلام آمادگی کردند، این پروازها هم احتمالا از یک ماه آینده عملیاتی شوند. به دلیل مناسبات فرهنگی، تجاری و دانشگاهی ایجاد این پرواز ضروری بود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود ناوگان، نزدیکی زنجان به تهران و جمعیت محدود این استان، برقراری پرواز زنجان – تهران به هواپیماهای کوچک نیاز دارد. به این دلایل تاکنون برقراری این پرواز قدری طول کشیده است در حالی که مسئولان استانی و استاندار از ایجاد این پرواز همواره حمایت کردند.

فرودگاه زنجان دو روز در هفته میزبان پرواز زنجان – مشهد به وسیله هواپیماهای ماهان است. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.