۳۸کیلومتر از قطعه۳ و ۴پروژه کبودرآهنگ -قیدار و سلطانیه در استان زنجان به بهره برداری رسیده است
قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر و قطعه چهارم به میزان ۲۰ کیلومتر در سال های گذشته به بهره برداری رسیده اند و عملیات اجرایی قطعه پنجم که سال گذشته پیمان سپاری شده، هم اکنون در مرحله خاک برداری قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده با اشاره به محدودیت های اعتباری به عنوان مهم ترین چالش اجرای پروژه های راهسازی در این شهرستان، اظهار داشت: عمده مشکلات موجود در روند پیشرفت طرح های راهسازی، ناشی از تأمین ناکافی و غیرمؤثر اعتبار است.
به گزارش تین نیوز، جمال خلجی در گفت وگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اهمیت پروژه کبودرآهنگ - قیدار-سلطانیه، گفت: این پروژه از طرح های کلیدی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بوده و بخش عمده ای از آن در حوزه استحفاظی شهرستان خدابنده قرار دارد. این مسیر به عنوان بخشی از کریدور مهم شمال به جنوب کشور شناخته می شود.
وی ادامه داد: طول کل پروژه بالغ بر ۱۰۸ کیلومتر بوده که در پنج قطعه اجرایی تقسیم بندی شده است. هرچند عملیات اجرایی در اکثر قطعات آغاز شده، برخی از آن ها هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده اند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده درباره روند اجرایی پروژه گفت: قطعه اول مسیر از سه راه قره بلاغ تا سلطانیه به صورت دو بانده تکمیل شده است، اما در قطعه دوم که از خروجی سلطانیه تا ابتدای قطعه سوم (کنارگذر قیدار) ادامه دارد، تاکنون اقدامات اساسی صورت گرفته است و حدود ۲۱ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته آسفالت شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل کاری سال جاری چهار کیلومتر دیگر به آن افزوده شود. انتظار می رود تا پایان فصل کاری سال آینده، قطعه دوم به طور کامل تکمیل گردد.
خلجی افزود: قطعه سوم به طول ۱۸ کیلومتر و قطعه چهارم به میزان ۲۰ کیلومتر در سال های گذشته به بهره برداری رسیده اند و عملیات اجرایی قطعه پنجم که سال گذشته پیمان سپاری شده، هم اکنون در مرحله خاک برداری قرار دارد.
وی در خصوص شرایط جغرافیایی و عوامل مؤثر در کندی پیشرفت پروژه ها اظهار داشت: واقع شدن پروژه در منطقه کوهستانی هزینه های اجرای راه را نسبت به مناطق مسطح و دشتی به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. علاوه بر این، تأخیر در تخصیص اعتبارات، وجود معارضین و زیرساخت های عبوری از محدوده راه از دیگر عوامل مهمی است که بر روند پیشرفت پروژه ها تأثیرگذار بوده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خدابنده گفت: با وجود تلاش های مستمر جهت تسریع در روند اجرایی پروژه ها، محدودیت های اعتباری اصلی ترین عامل بازدارنده در پیشبرد طرح های راهسازی این شهرستان است.
خلجی افزود: اداره راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه اجرایی، تنها با اعتبارات اختصاصی قادر به انجام فعالیت های خود می باشد و تا زمان تأمین منابع مالی لازم، سرعت پیشرفت پروژه ها محدود خواهد بود.