بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

تناژ ناوگان باری خودرا قبل از ورود به جاده های زنجان بررسی کنید

طرح کنترل تناژ ناوگان باری توسط باسکول های ثابت در مقابل پاسگاه های پلیس راه و باسکول های سیار در محورهای اصلی و فرعی به طور مستمر و با شدت در حال اجراست.

تناژ ناوگان باری خودرا قبل از ورود به جاده های زنجان بررسی کنید
تین نیوز |

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود ضمن اشاره به نظارت و کنترل بارنامه ها در گلوگاه ها و پاسگاه های پلیس راه که منجر به کشف ۲۵ مورد تخلف طی سه ماه گذشته شد اظهار داشت: یکی از این تخلفات اضافه تناژ است که علاوه بر کاهش ایمنی تردد بر جسم جاده نیز صدمه وارد می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میثم زارعی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود عنوان کرد: طرح کنترل تناژ ناوگان باری توسط باسکول های ثابت در مقابل پاسگاه های پلیس راه و باسکول های سیار در محورهای اصلی و فرعی به طور مستمر و با شدت در حال اجراست.

برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقل و سایر حوزه ها  اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

میثم زارعی در ادامه به ارائه آماری در خصوص میزان تناژ بار حمل شده در سطح راه های شهرستان، طی ۳ماهه نخست امسال پرداخت و یادآور شد: طی این مدت محورهای هدف ترانزیت زنجان _میانه، نیک پی_ماهنشان و محور روستایی مهرآباد به حصار از ۶۶ مورد کنترل شده ۲۵ مورد دارای تخلف بوده، با توجه به پاره ای تخلفات صورت گرفته در خصوص افزایش تناژ بار، تمامی واحدهای تولیدی معادن شن و ماسه ملزم به اجرای قانون صدور بارنامه و رعایت قید تناژ مجاز در آن می باشند.

زارعی اظهار داشت: اضافه تناژ یکی از مهمترین عوامل تخریب جاده ها بوده، از این رو طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل بار به منظور پیشگیری از خسارت به راه و ارتقا ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات انجام می گیرد. در سال گذشته با اجرای این طرح تعداد ۷۰ مورد وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ احصاء گردید.

گزارش جنجالی روز را بخوانید؛

◄ پرسودترین راه آهن جهان که می توانستیم در ایران بسازیم

وی تصریح کرد: تعداد ۵۶۰ دستگاه وسایل نقلیه باری (شامل کمپرسی و ...) توسط این اداره مورد بازدید و کنترل قرار گرفت که از این تعداد حدود ۱۲۸ مورد دارای سایر تخلفات علی الخصوص فاقد بارنامه و ۷۰ مورد تخلف اضافه تناژ که جهت طرح در دبیرخانه کمیسیون های مربوطه ماده ۱۱، ماده ۱۲ ارسال و مورد رسیدگی و ابلاغ رای قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود خاطرنشان ساخت: طرح مذکور توسط گشت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و از طریق کنترل های میدانی در مبادی بارگیری، مقابل پلیس راه ها و در سطح محورهای پرخطر و دارای معادن به خصوص محور نیک پی ماهنشان، میرجان، مهرآباد، کزبر، قره بوته و مشمپا انجام می شود.

وی در بخش دیگری از بیانات خود به تعامل و همکاری خوب پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و تاکید نمود: تشدید نظارت و کنترل شبانه روزی ناوگان عمومی بخصوص ناوگان حمل بار جهت جلوگیری از افزایش تناژ در دستور کار قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    جاده های زنجان رو اول درست کنن واقعا داغونه اونهمه هم عوارضی میگیرن

  • ناشناس پاسخ

    ببین چطور جاده هایی دارید که با۲الی۳ تن خراب میشه

  • ناشناس پاسخ

    جاده ای که با چند تن اضافه بار خراب بشه به درد نمیخوره در ضمن کرایه حمل رو درست کنید به جای فشار به راننده کامیون

  • ناشناس پاسخ

    واقعا افتزاه وضعیت آسفالت جادها نه تک زنجان هرجا میریم واقعا خرابه .حالا عوارضی هم میگیرن. چطور آخه خراب میشه آسفالت. وقتی یه تریلی با بارش میشه ۴۴ تن.یه خاور کلش میشه ۹ تن آسفالت خراب میشه .یبارکی بگین بریم اسنپ نفری یه پاکت ببریم برسونیم دست ساحب بار با خاور بعد بگیم کرایه بده بگه چی آوردی مگه کرایه هم میخوای .یکم هم به فکر ما راننده‌ها باشید جیبمون کلا خالی شده خداوکیلی.تا بریم برسیم خونمون فقط بزور خودمونو می‌بریم از پول خبری نیست.

  • ناشناس پاسخ

    اخه مرد حسابی با دوسه تن بار جاده خراب بشه بزار خراب بشه

  • مهران بی دل پاسخ

    معادن و کارخانجات کشور بخصوص زنجان کرایه قانونی را نمی دهند راننده مجبور است با نرخ کرایه قدیم و قیمت بارنامه جدید و مخارج جدید کار کنده پس معلوم شد اضافه بار مربوط به طمع همکاران نیست بلکه بخاطر جبران تخلف معادن و کارخانه جات است . برای اینکه کرایه صرف کند مجبور هستند به خود به ماشین خود و به محیط فشار بیاورند . پس خانه از پای بست ویران است . بجای کنترل واین همه طرح و درد سر نرخ ها را کنترل کنید راحت تر به خواسته خود می‌رسید احتیاج به تهدید هم نیست خود راننده راضی نیست بار اضافی ببرد

  • مهران بی دل پاسخ

    همین امروز بخادر نقص آسفالت دست انداز دو بار ماشین من خراب شد و ایستاد بخاطر افتضاح بودن اسفالت

  • سعید پاسخ

    فقط زورشون به راننده ها میرسه

  • محسن پاسخ

    آخه فقط بلدید جریمه کنید عوارض بگیرید .حداقل یه آسفالت بکشید رو این جاده افتضاح. خداوکیلی وضع جاده ترانزیت باید اینجوری باشه

  • ناشناس پاسخ

    اینهمه میخورن سیر نمیشن الانم با این حقه میخوان فقط پول به جیبشون بره

  • ناشناس پاسخ

    سلام اتوبان ذوب اهن الان حدود ۶۰ ساله ساخته شده چرا هنوز یک درصد خرابی،ندارد اونم باهمه تردد ماشین الات فوق سنگین که ورارد کرسگان مرکز ماشین الات سنگین کمرشکن هست یا ورودی و خروجی ذوب اهن هستش،با اون همه حجم از بار رول و اهن الات و کمپرسی باتشکر التماس،دعا

  • ناشناس پاسخ

    خجالت بکشید چقدر پر رو هستید فقط راننده خلاف می کنه باربری پلیس راه همه کارشون درسته

  • احمد پاسخ

    بهانه‌تراشی‌برای‌سرقت‌جیب‌راننده

  • خوش رکاب پاسخ

    با این جادهای داغون به زحمت بار رو میرسونیم به مقصد دوزار کرایه میگیریم برای عوارضی و پلیس خونه که میرسیم خرجی بدیم شرمنده خانواده میشیم،
    خدا ازتون نگذره.

  • جلال پاسخ

    همه کارشون درسته فقط مونده راننده
    فقط خاک تو سرشون که از قیر آسفالت می‌دزدند گیر دادند به راننده

  • ناشناس پاسخ

    دست شما درد نکنه با قاطعیت باهاشون برخورد کنید بسیار عالی خدا قوت

    • مصطفی

      از شما بعیده. چمیدونی راننده تو گرما تو سرما چه عذابی میکشه یه خاور کلا بابارش میشه 8 تن بعد تریلی های نظامی که تانک واین چیزا میزنن سنگین نیستن بوژی کشی که بالای 100تن وزن بارشه سنگین نیست وقتی جاده از زیر خراب باشه یه پرایدم که بره خراب میشه بجای این بگیر ببندا یکم نظارت کنید به زیر سازی جاده

  • بینام پاسخ

    عوامل تخریب جاده تناژ نیست دزدیهاست که شرکتهای پیمانکار میکنند وهیچ نظارتی هم نمیشه .بازرسین ومهندسان ناظر بااطلاع قبلی برای بازدیدمیان هیچ وقت سرزده نیومدن

  • ناشناس پاسخ

    وزن یه خاور 4تن خالی 4تن بار میزنم میشه 8تن اونوقت توی کارت زده 6تن .اگر من بخوام قانونی بار بزنم باید 2تن بزنم بنظر شما همچنین چیزی میشه.نیسان 2تن میزنه

  • حسین پاسخ

    بروجاده رادرست کن دیگ اب ازسرراننده گذشته

  • سعید پاسخ

    ... تهش میمونه یه ماشبن داغون با یه اعصاب داغون برای یه راننده خداوکیلی اگه این رانندهها نباشن توی این جادها شما بدرد چکاری میخورید الان با هزینه دلار داریم خرج ماشین میکنیم با کرایه سه سال پیش بار میبریم بابا دیوانه کردید مردم خدا نسلتون از روی زمین برداره