| کد خبر: 222285 |

تدوین طرح جامع کاهش تصادفات در زنجان

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به ارتقای فرهنگ ترافیکی تاکید کرد و گفت: طرح جامع کاهش تصادفات تدوین و اجرا می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به ارتقای فرهنگ ترافیکی تاکید کرد و گفت: طرح جامع کاهش تصادفات تدوین و اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز، علی مدقالچی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی برنامه‌هایی از جمله ایمن‌سازی فیزیکی مقابل مدارس حاشیه راه‌ها با اقداماتی، همچون نصب علائم ترافیکی، نصب سرعت‌کاه و تامین روشنایی و طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با آموزش رعایت موارد ایمنی به کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

وی به برگزاری مانورهای ایمنی در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آموزش مستمر رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، طرح آشکارسازی وسایل نقلیه و ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده شامل عابران پیاده، موتورسواران، سرنشینان، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی نیز از محورهای برنامه ارتقای فرهنگ ترافیکی و ارتقای ایمنی است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان عمومی عنوان کرد: کنترل سیستمی (سامانه سپهتن) ناوگان اتوبوسی، اعزام مشترک اکیپ‌های پلیس در محورهای مواصلاتی و کنترل ناوگان عمومی باربری، مسافری و محصولات خطرناک، ثبت تخلفات در سامانه و رسیدگی به آن در کمیسیون‌های مربوطه و شناسایی تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سامانه هوشمند تخلفات و توزین در حین حرکت انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها ثبت شده است، بیان کرد: برنامه جامع کاهش تصادفات با تمرکزگرایی در ۳۰ کیلومتری شهرها تدوین شده است و بنا داریم آموزش، اطلاع‌رسانی، خدمات رفاهی، حضور نیروهای امدادی و خدماتی در این مقاطع را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای طی هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: با این حال در سه ماهه نخست امسال با افزایش تصادفات با وجود کاهش حجم تردد مواجه بودیم و این نشان می‌دهد بروز سوانح به تعداد عبور و مرور وسایل نقلیه ارتباطی ندارد، بلکه به فرهنگ رانندگی وابسته است.

مدقالچی به همراهی دولت و ملت برای دست‌یابی به توسعه پایدار و رفع مشکلات تاکید و خاطرنشان کرد: درست است که دولت وظیفه ایمن‌سازی راه‌ها را بر عهده دارد و تولیدکننده باید خودروی استاندارد تولید کند اما آمارها و تحلیل تخلفات حادثه‌ساز مثل سرقت و سبقت غیرمجاز حاکی از آن است که عامل انسانی نقش بیشتری در بروز تصادفات دارد و باید با آموزش و آگاه‌سازی مردم به‌ویژه از سنین کودکی فرهنگ صحیح ترافیکی را در جامعه نهادینه کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.