| کد خبر: 222194 |

ایمن‌سازی ۹۱ نقطه دارای حادثه در زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به شناسایی ۱۰۷ نفطه دارای حادثه در استان، گفت: از این تعداد ۹۱ نقطه ایمن‌سازی شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به شناسایی ۱۰۷ نفطه دارای حادثه در استان، گفت: از این تعداد ۹۱ نقطه ایمن‌سازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالحسین علی‌اکبری ظهر امروز (۲۶ آبان‌ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: در استان زنجان در مجموع ۵۸۴۰ کیلومتر راه داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۱ کیلومتر آن راه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه با بررسی محورهای مواصلاتی و ارتباطی استان، ۱۰۷ نقطه دارای حادثه شناسایی شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۵۰ نقطه دارای تصادف عادی بود که مشکل همه آن‌ها با اقدامات زودبازده مثل تقویت خط‌کشی و آشکارسازی مسیر رفع شد و ۴۷ نقطه پرتصادف و ۱۰ نقطه نیز مستعد تصادف هستند که در مجموع ۹۱ نقطه ایمن‌سازی شده و ۱۶ نقطه با پروژه‌های از جمله ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، نصب نیوجرسی و تامین روشنایی آزادراه زنجان – قزوین را از مهم‌ترین پروژه‌های ارتقای ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: طول حفاظ ارتقای ایمنی میانه راه ۵۶ کیلومتر و احداث روشنایی ۱۲ کیلومتر است و در این محور در حال حاضر لکه‌گیری و آسفالت با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان انجام می‌شود.

این مسئول به آمار تصادفات طی هفت ماهه امسال اشاره کرد و افزود: امسال تعداد تصادفات جاده‌های برون‌شهری استان ۵۷۹ فقره و در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۶۳۳ فقره ثبت شده که کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد و تلفات تصادفات جاده‌ای نیز نسبت به سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه طی هفت ماهه پارسال ۱۰۴ میلیون و ۶۷۵ هزار از محورهای دارای دستگاه ترددشمار استان انجام شده است، تصریح کرد: امسال ۸۲ میلیون و ۶۷۵ هزار تردد ثبت شده که نشان ۲۱ کاهش را نشان می‌دهد و دلیل عمده این تغییر کاهش سفرها برای جلوگیری از شیوع کرونا است.

علی‌اکبری از تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات خبر داد و گفت: کاهش تصادفات واژگونی، کاهش تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی و کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری ابتدای شهرها از محورهای این طرح است و بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل خطای انسانی سهم قابل توجهی در بروز تصادفات دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌های بهداشتی باید ظرفیت اشغال صندلی در اتوبوس‌ها کاهش یابد، یادآور شد: پس از شیوع ویروس کرونا توزیع پذیرایی در اتوبوس‌ها حذف و به جای آن ماسک، پد الکلی و آب معدنی توزیع می‌شود که اگر این کار انجام نشود تخلف محسوب شده و افراد این موارد به سامانه گزارش تخلفات اطلاع دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد و در این طرح بیش از ۲۵۴ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین و ۵۷۷ پرسنل مشارکت خواهند داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.