| کد خبر: 209039 |

آسیب جدی کرونا بر معیشت فعالان حوزه حمل و نقل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: معیشت فعالان بخش حمل و نقل بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: معیشت فعالان بخش حمل و نقل بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالحسین علی‌اکبری شامگاه روز گذشته (۲۲ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهارکرد: در بخش اداری و پرسنلی یک سوم کارمندان طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در اداره حضور دارند و باقی کارمندانی که نیازی به حضور آنان در اداره نبود، کارهای خود از راه دور انجام می‌دهند و کارکنانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز، در اداره حضور ندارند. ضدعفونی اماکن اداری در نوبت‌های مختلف، تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش) و تهیه داکت ضدعفونی برای خودروهایی که در اداره کل پارک میشوند نیز، از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود ۹ هزار راننده حرفه‌ای با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همکاری می‌کنند، افزود: در راستای مقابله با بیماری کرونا، تمدید اعتبار کارت‌های هوشمند رانندگان تا پایان اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور از راه دور انجام می‌شود. پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل و پروانه بهره‌برداری مجتمع‌های بینراهی نیز الکترونیکی شده و در راستای مقابله با ویروس کرونا بسته‌های بهداشتی بین رانندگان توزیع شده است. همچنین سالن‌های اعلام بار برای جلوگیری از تجمع رانندگان تعطیل شده و اطلاعات در رابطه با بار  از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول با اشاره به کاهش ساعت کار پایانه‌های مسافربری از ساعت ۸ تا ۲۰ و تعداد سرویس‌های مسافربری خارج استان، تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در استان‌های گیلان و قم و بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، سرویس‌های مسافربری به این استان‌ها تعدیل شد و اکنون هیچ سرویسی به استان‌های مذکور نداریم.

رئیس کمیته حمل و نقل قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان، با اشاره به کاهش تعداد اتوبوس‌های فعال در مسیرهای بینشهری در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: در روز ۱۲ و۱۳ فروردینماه، علاوه بر محدودیت ایجاد شده برای خودروهای بین استانی، تردد همه خودروها در داخل استان هم ممنوع شد.

علی‌اکبری در رابطه با فعالیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بینراهی، اظهار کرد: به همه مدیران این مجتمع‌ها ابلاغ شده که بحث ضدعفونی را به‌صورت جدی انجام دهند که خوشبختانه موارد اعلام شده ،صورت گرفته است؛ به‌ویژه سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها که ممکن است مسافران استفاده کنند به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شود. همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا، اغلب غذاخوری‌های بینراهی تعطیل بوده و حتی توصیه شده است در صورت فعالیتف غذا در مجموعه سرو نشود و مشتری باید غذای خود را به‌صورت بیرون‌بر دریافت کند که با توجه به بازدیدهای دورهای، از این لحاظ مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه معیشت فعالان بخش حمل‌ونقل از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده است، افزود: این موضوع در مراجعاتی که به پایانه‌ها انجام شده، مورد تذکر و گلایه این فعالان بوده است، هر چند صحبت‌هایی برای ارائه کمک یک هزار میلیارد تومانی برای همه اقشار فعال در این حوزه انجام شده، ولی تاکنون هیچ مصوبه‌ای ابلاغ نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه بخشیده شدن هزینه‌های مربوط به انرژی، مالیات، تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات ارزانقیمت از جمله پیش‌بینی‌های انجام شده برای کاهش مشکلات بخش حمل و نقل در بسته‌های حمایتی است که هنوز ابلاغ نشده است، ادامه داد: فعالیت شخصی‌ در ترددهای درون و برونشهری غیرقانونی است که در این خصوص هماهنگی‌هایی با نیروی انتظامی برای کنترل این خودروها انجام شده و برای پیشگیری از بروز مشکل مردم باید کمک کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی ترددها در محورهای استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشنه تا ۲۱ فروردین سال‌جاری در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته که ۲.۵ تردد را ثبت کرده بود، تصریح کرد: آمار جابه‌جایی مسافران با حمل و نقل عمومی در بازه زمانی موردنظر، ۲۵ هزار نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هم کاهش ۷۳ درصدی پیدا کرده و بیشترین آمار تردد در بین محورهای استان زنجان همانند همیشه به ترتیب مربوط به آزادراه زنجان- قزوین و زنجان- تبریز بوده و کم‌ترین آمار تردد هم از محور زنجان- دندی گزارش شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.