| کد خبر: 215015 |

شهردار: رانندگان ناوگان اتوبوسرانی زنجان الزامی برای فعالیت ندارند

شهردار زنجان گفت: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده، در شرایط کرونایی حاکم در شهر، رانندگان ناوگان اتوبوسرانی درون شهری هیچ الزامی برای فعالیت و جابجایی مسافران ندارند.

تین نیوز

شهردار زنجان گفت: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده، در شرایط کرونایی حاکم در شهر، رانندگان ناوگان اتوبوسرانی درون شهری هیچ الزامی برای فعالیت و جابجایی مسافران ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا با اشاره به فعالیت‌های این دستگاه غیردولتی در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی افزود: در حوزه اتوبوسرانی، قراداد خرید خدمت منعقد شده که بر این اساس، برای رانندگان تفاوتی به لحاظ مالی در جابجایی مسافر وجود ندارد، چرا که کسری درآمد روزانه  ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری زنجان توانسته در ناوگان حمل و نقل عمومی موازین بهداشتی را تا حدودی رعایت کند که بخشی از کار به مسائل عمومی و رعایت شهروندان باز می‌گردد و باید اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: خود رانندگان نیز مکلف به ضدعفونی کردن اتوبوس ها در هر شیفت‌کاری هستند و باید از ماسک استفاده کنند و علاوه بر آن اقلام بهداشتی نیز در بین ناوگان حمل‌ونقل شهری توزیع می‌شود.

وی یادآوری کرد: برای آگاهی و اطلاع رسانی به مسافران بنرهایی در خصوص راه‌های پیشگیری از کرونا نیز در اتوبوس‌ها نصب شده اما متاسفانه در تاکسی‌ها مقاومت هایی از سوی رانندگان وجود دارد.

یگانه افزود: طبق اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ۶۰ درصد فاصله گذاری ها در آرامستان ها، ۶۲ درصد در حمل و نقل شهری و در مطب ها ۶۳ درصد رعایت می‌شود  که این مهم نشانگر اقدامات لازم در این بخش است.

وی اظهار داشت: با کارهای انجام گرفته تلاش شده فاصله گذاری اجتماعی در آرامستان ها رعایت شده که بنا بر دستور دادستانی تردد مردم ممنوع شده و در کل برگزاری مراسم ها به شدت کاهش یافته است.

این مسؤول شهری ادامه داد: طبق برنامه ۵۲ نقطه در سطح شهر به‌صورت هدفمند و هوشمند ضدعفونی خواهد شد و بنرهای زیادی نیز برای اطلاع‌رسانی و رعایت پروتکل‌ها در سطح شهر نصب شده و اطلاع‌رسانی به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد.

یگانه خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته ماسک مورد نیاز برای رانندگان اتوبوس و تاکسی در شهر زنجان توزیع شده که این روند طی هفته جاری نیز ادامه دارد و مجموعه اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن است که تحقق این مهم به عزم همگانی نیاز دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.