| کد خبر: 209516 |

رفع محدودیت اعزام اتوبوس به استان‌های پرخطر

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به همه استان‌ها اتوبوس اعزام می‌شود اما جابه‌جایی با تعداد کمتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به همه استان‌ها اتوبوس اعزام می‌شود اما جابه‌جایی با تعداد کمتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی مدقالچی با اشاره به رفع برخی از محدودیت‌های تردد از ابتدای اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: سرویس‌های مربوط به استان‌های قم، گیلان و گرگان که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، دوباره برقرار می‌شود اما اعزام این سرویس‌ها محدود خواهد بود.

وی تصریح کرد: نظر وزارت راه و شهرسازی این است که در این اوضاع حمل و نقل عمومی تقویت شود؛ چراکه اتوبوس‌ها به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند، رانندگان دارای کارت سلامت هستند و مسئولان مرکز بهداشت برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اعزام اتوبوس‌ها و مسافران نظارت دارند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: این در حالی است که در صورت نبود حمل و نقل عمومی، مردم به مسافربرهای شخصی روی می‌آورند که نظارتی روی آن نیست و رعایت مسائل بهداشتی در آن‌ها تأیید نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل اتوبوس‌ها باید برای رعایت فاصله اجتماعی با ۵۰ درصد ظرفیت اشغال، مسافر جابه‌جا کنند، یادآور شد: در اتوبوس‌های VIP که ۲۵ نفره هستند، به طور طبیعی این مورد رعایت می‌شود و در اتوبوس‌های ۴۴ نفره نیز نصف ظرفیت اتوبوس پر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش استقبال مسافران برای سفر، عنوان کرد: بررسی آمار از بازه زمانی ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال نشان می‌دهد ۳۸۵۷ فقره سفر انجام و ۲۰ هزار و ۹۱ مسافر جابه‌جا شدند؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته در قالب ۹۷۷۴ سفر ۷۷ هزار و ۵۹۲ مسافر نقل و انتقال یافتند که در واقع آمار به یک سوم نزول پیدا کرده است.

مدقالچی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۳۵۰ اتوبوس با ۶۰۵۳ مسافر، سفر کردند اما در مدت مشابه سال گذشته با انجام ۲۷۸۰ سفر توسط اتوبوس‌ها، ۴۵ هزار و ۸۴۵ مسافر جابه‌جا شدند و این آمار نیز حاکی از کاهش ۶۵ درصدی سفرهای برون شهری است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که در زمان شیوع کرونا اعتبار کارت‌شان تمام شده باشد تا اردیبهشت‌ماه اعتبار دارد و برای تمدید کارت می‌توانند به شکل الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری اقدام کنند و مدارکی از جمله عدم سوء‌پیشینه را بعدا ارائه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.