| کد خبر: 208307 |

خروجی اتوبوس از ترمینال زنجان از ۹۰ به ۱۰ دستگاه کاهش یافت

مسؤول انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان زنجان گفت: شیوع کرونا، خروجی روزانه اتوبوس‌های مسافربری از ترمینال زنجان را از ۹۰ به ۱۰ دستگاه کاهش داده است.

تین نیوز

مسؤول انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان زنجان گفت: شیوع کرونا، خروجی روزانه اتوبوس‌های مسافربری از ترمینال زنجان را از ۹۰ به ۱۰ دستگاه کاهش داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حسن امیریان افزود: با توجه به اینکه از ۱۲ اسفند هر سال بلیت سفرهای نوروزی پیش فروش می شود، امسال هیچ بلیتی از سوی شرکت های مسافربری پیش فروش نشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز تردد با اتوبوس بسیار کاهش یافته و فقط برای سفرهای ضروری جابجایی مسافر انجام می شود.

مسئول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان گفت: در گذشته روزانه ۹۰ تا ۸۰ اتوبوس از ترمینال زنجان خارج می شد که در حال حاضر این تعداد به ۱۰ دستگاه کاهش یافته است.

امیریان با بیان اینکه در گذشته هر ۱۰ دقیقه ظرفیت یک اتوبوس تکمیل و حرکت می کرد، اظهارداشت: اسفند سال گذشته هر یک ساعت یک اتوبوس از ترمینال زنجان خارج می شد که هم اکنون هر ۲ ساعت یک اتوبوس با ظرفیت ۱۰ مسافر خارج می شود که این مهم توجیه اقتصادی ندارد اما با توجه به اینکه تعدادی سفرهای اضطراری دارند این جابجایی ها انجام می شود.

وی به فعالیت سواری های مسافربری بین شهری اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون به دلیل نبود مسافر برای جابجایی فعالیت این خوردوها نیز به صفر رسیده است.

مسؤول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان به افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه های بین شهری سواری و اتوبوس اشاره کرد و گفت: نرخ سواری زنجان به تهران ۷۰۰ هزار ریال جلو و ۶۵۰ هزار ریال برای سرنشنیان عقب و اتوبوس این مسیر نیز ۴۸۰ ریال تعیین شده است.

امیریان نرخ کرایه سواری زنجان – قزوین و برعکس برای سرنشین جلو را ۳۳۰ و پشت را ۳۰۰ هزار ریال بیان کرد و افزود: مسیر زنجان – بیجار و برعکس نیز ۲۳۰ و ۲۰۵ هزار ریال می باشد. به گفته وی، کرایه سواری های زنجان – تکاب و برعکس نیز ۳۲۰ و ۲۸۵ هزار ریال به ترتیب برای سرنشینان جلو و پشت مصوب شده است.

مسؤول انجمن صنفی شرکت های مسافربری استان زنجان گفت: نرخ اتوبوس کلاسیک از زنجان به قم و برعکس ۴۵۰ ، اصفهان ۶۴۰، سنندج ۴۹۰، رشت ۴۲۰، لنگرود ۴۹۰، لاهیجان ۴۴۵ هزار ریال است.

امیریان کرایه اتوبوس های وی آی پی برای تبریز و برعکس را ۴۲۰، اهواز ۱۴۴، شیراز ۱۳۵۵، مشهد ۱۵۶ و گرگان را ۱۱۵ هزار ریال برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.