| کد خبر: 190815 |

کمربندی شهر قیدار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

طرح کمربندی شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده به طول ۱۰۸ کیلومتر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح کمربندی شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده به طول ۱۰۸ کیلومتر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اصغر اسماعیلی  افزود: ساخت راه در استان زنجان در دو بخش اصلی و فرعی از محل اعتبارات ملی و برای طرح ها و راه های روستایی نیز از اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

وی بابیان این‌که "۶ طرح مهم در استان زنجان از محل اعتبارات ملی در دست اجرا است"، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل بهسازی راه اصلی زنجان - بیجار، زنجان - تکاب، احداث باند دوم سه راهی سلطانیه (زنجان – ابهر – تاکستان)، بهسازی راه اصلی سه راهی بناب به منجیل، سه راهی سلطانیه – قیدار - کبودر آهنگ، زنجان - شفت ملاصرا و احداث راه اصلی کلور به درام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری افقی برای طرح ها تعریف کردیم تا با توجه به اعتباراتی که در دست داریم بتوانیم اولویت بندی کنیم.

اسماعیلی با بیان این‌که برای اجرای طرح‌های راه در قطعات بزرگ محدودیت اعتبار داریم، اظهار داشت: برای این طرح‌ها باید سالانه روند بلند و کوتاه مدت تعریف کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، احداث کمربندی قیدار را از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین طرح‌ها برشمرد و اضافه کرد: در این کمربندی مشکلات خاصی در ترافیک عبوری از داخل شهر داریم و این طرح ۸ ۱۰ کیلومتر از سه راهی سلطانیه تا پایان حوزه استحفاضی استان زنجان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت اول با احداث کمربندی قیدار است که در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در تلاش هستیم امسال به بهره‌برداری برسد تا برای ترافیک بین استانی از این کمربندی استفاده کنیم.

به گفته اسماعیلی طول این کمربندی ۱۶ کیلومتر است که با راه دسترسی و ۵ تقاطع غیر هم‌سطحی که وجود دارد حدود ۳۲ کیلومتر طول راه احداثی در این کمربندی خواهد بود.

امسال علاوه بر کمربندی قیدار سالجاری ۳۵ کیلومتر از پروژه ۲ بانده کردن مسیر زنجان – بیجار به بهره‌برداری می‌رسید این میزان شامل زنجان تا شهر زرین آباد شهرستان ایجرود است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.