| کد خبر: 188817 |

استاندارزنجان:

معادن تعطیل شده به تعهدات مالی خود عمل کنند

همه معادنی که درخواست تعطیلی دادند باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.

تین نیوز

استاندار زنجان گفت: همه معادنی که درخواست تعطیلی دادند باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فتح‌اله حقیقی در جلسه شورای معادن استان در محل استانداری زنجان، بابیان اینکه شورای معادن یکی از مهم‌ترین جلسات در استان بوده و باید به‌صورت منظم برگزار شود، افزود: بی‌تردید برگزاری چنین جلساتی می‌تواند زمینه‌ای برای بیان مشکلات حوزه معدن در استان فراهم کند، به همین خاطر اعتقاد راسخ به این مهم داریم که اگر معادن با مشکل خاصی مواجه نشوند، مطرح کردن آن موضوع در این جلسه نیز ضرورت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه معادن سهم ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارند، به همین خاطر بیان مشکلات این بخش و رفع آن‌ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: معتقدیم اگر بَنا است واگذاری در حوزه معادن صورت گیرد، این مهم باید به افراد صلاحیت‌دار واگذار شود و نباید فراموش کرد که این واگذاری به مدیران و مسئولان دولتی خلاف قانون است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر مدیری که بخواهد از قانون منع واگذاری معادن امتناع کرده و یا به عبارت ساده‌تر، قانون را دور بزند، به‌شدت با آن مدیر و یا مسئول برخورد خواهد شد، ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد این موضوع هستیم که معادن به افراد صلاحیت‌دار واگذار نمی‌شود و همین مسئله دغدغه‌ها و چالش‌های زیادی را با خود به همراه دارد.

حقیقی بابیان اینکه گردآوری اطلاعات جامع از معادن موجود در استان، یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می‌رود و این مهم باید توسط یک گروه خبره انجام شود، اظهار کرد: به همین خاطر ظرف یک ماه آینده باید این اطلاعات به‌صورت کامل و با ذکر مشخصات همه معادنی که در قالب این اطلاعات گردآوری‌شده است، جمع‌آوری شود تا اطلاعات کاملی در حوزه معدنی استان در اختیار داشته باشیم.

حقیقی بابیان اینکه یکی از تأکیدات ما برای معادنی که قصد تعطیلی دارند، این است که به تعهدات مالی خود عمل کنند، یادآور شد: معتقدیم این تعهد مالی باید از معادن اخذ شود، مگر اینکه با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شود که این معادن واقعاً با مشکل مواجه‌اند. در ضمن حداقل باید مشخص شود که معادن استان به چه کسانی واگذارشده است.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های امروز در حوزه معدن، تهیه لیست معادنی است که برخی از مدیران به اسم اعضای خانواده خود و یا آشنایان‌شان گرفته‌اند، گفت: این لیست باید تا یک ماه آینده به‌صورت محرمانه در اختیار ما قرار گیرد، چراکه مردم بی‌قانونی را برنمی‌تابند و باید به‌شدت با این بی‌قانونی برخورد شود.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.