| کد خبر: 183611 |

محدوده شهر زنجان نباید توسعه پیدا کند

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان درباره تهیه و تدوین طرح جامع شهر گفت: این طرح در شورای شهر نیز مطرح و بررسی لازم صورت گرفته است که در این زمینه رویکرد شورا عدم توسعه محدوده شهر زنجان بوده است.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان درباره تهیه و تدوین طرح جامع شهر گفت: این طرح در شورای شهر نیز مطرح و بررسی لازم صورت گرفته است که در این زمینه رویکرد شورا عدم توسعه محدوده شهر زنجان بوده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از فارس، مسعود مرادخانی با اشاره به اینکه وجود استخدام‌های متعدد یکی از مهمترین مشکلات شهرداری زنجان است، اظهار کرد: امروز کارکنان شهرداری وضعیت استخدامی یکسانی ندارند، یعنی برخی رسمی، برخی کارمند قراردادی، برخی فضای سبزی، امور شهری، تاسیسات و... است که همین امر برای مجموعه شهرداری مشکلاتی را ایجاد کرده است و پرداخت حق و حقوق این نوع استخدامی‌ها باهم متفاوت کرده است که تبعات خاص خود را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه سالیان سال است که وزارت کشور در پی برگزاری آزمون شهرداری‌هاست، اما این امر تاکنون میسر نشده است، تصریح کرد: همین امر موجب شده که شهرداری از کارکنان غیررسمی استفاده کند و با توجه به تولید اشغال صورت گرفته شهرداری مورد بازخواست دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است.

وی همچنین درباره تهیه و تدوین طرح جامع شهر نیز گفت: این طرح در شورای شهر نیز مطرح و بررسی لازم صورت گرفته است که در این زمینه رویکرد شورا عدم توسعه محدوده شهر زنجان بوده است.

مرادخانی با اشاره به اینکه در پیرامون شهر به ویژه ضلع شمالی شهر شرکت‌های تعاونی زمین گرفته و مردم نیز از این شرکت‌ها زمین خریداری کرده‌اند، افزود: این زمین‌ها در واقع سرمایه مردم است که بلوکه شده است که امیدواریم با تدبیر لازم این مشکل مردم نیز حل شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه با اشاره به اینکه تامین بخشی از هزینه‌های شهر با دولت است، افزود: در حال حاضر دولت سهم خود را از هزینه‌های مدیریت شهری با اکراه پرداخت می‌کند در حالی که اداره شهر و شهرداری هزینه‌های بسیار سنگینی دارد و در صورت عدم مشارکت شهرداری در این زمینه با مشکلاتی رو به‌رو می‌شود.

وی به برخی از هزینه‌های شهرداری در زمینه تامین هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات ویژه در این حوزه از سوی دولت و همچنین تامین رایگان و یا به صورت یارانه قیر مصرف شهرداری‌ها برای تولید آسفالت تسهیل در پرداخت منابع حاصل از ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها سهم جرائم راهنمایی و رانندگی محل‌هایی است که دولت قادر خواهد بود از این طریق به شهرداری‌ها کمک کند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.