| کد خبر: 225817 |

پروژه راه آهن شیراز - بوشهر از اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰ است

معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی احداثی کشور در سال آینده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: پروژه راه آهن شیراز - بوشهر یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ریلی احداثی کشور در سال آینده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس خطیبی روز سه شنبه در بازدید از پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: همچنین اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر بیانگر این است که توجه خاصی به این پروژه می‌شود.

 وی بیان کرد: همه روش‌های سرمایه گذاری در پروژه راه آهن شیراز - بوشهر حتی موضوع فاینانس خارجی آن با شرکت چینی که به دلیل تحریم نتوانستیم به صورت قطعی دنبال کنیم نیز مورد توجه قرار دارد و هنوز از دستور کار خارج نشده است و با توجه به مذاکرات فشرده ای که در این راستا انجام شده در صورتی که شرایط مهیا شود ادامه داده می‌شود.

خطیبی اضافه کرد: همچنین  به غیر از آن روش‌های دیگری از جمله ماده ۵۶ و استفاده از بازار سرمایه برای پیشرفت پروژه راه آهن شیراز - بوشهر نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اعتباری برای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر تعریف می‌شود برای کل ۴۵۰ کیلومتر طول پروژه است بیان کرد: ابر پروژه‌هایی مانند راه آهن شیراز - بوشهر چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تنها نمی‌شود به استناد بودجه عمومی کار کرد و امید می‌رود با توجه به تامین سرمایه و تلاش صورت گرفته آینده بهتری برای این پروژه مهم رقم بخورد.

خطیبی گفت: طبق بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های قانون برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.

خطیبی ادامه داد: بر این اساس ادامه راه آهن اصفهان - شیراز اتصال به خط ریلی به بندر بوشهر است زیرا اتصال به بنادر یکی از سیاست‌های اصلی توسعه خط ریلی کشور است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور گفت: هرچند در مقطعی اجرای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر شرایط مشکلی داشتیم اما از ۲ سال گذشته با پی‌گیری مسئولان و نمایندگان استان پروژه به لحاظ کار اجرایی و تامین منابع شرایط بهتری را پیدا کرد به طوری که امروز کار اجرایی در ۲ قطعه ۱۰ الف و ۱۰ ب در بخش‌های مختلف بعنوان سخت ترین قسمت فعال است.

وی یادآورشد: اعتقاد داریم اگر این بخش اجرایی شود کار سبکتر می شود و برای تامین منابع آن علاوه بر بودجه عمومی روش‌های تامین اعتبار دیگری  نیز در برنامه قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.