| کد خبر: 220137 |

◄ نقش پرترددترین حوزه راه‌آهن کشور در توسعه اقتصادی

راه آهن یزد به دلیل موقعیت استراتژیک خود و حمل مواد معدنی در مرکز ایران، به عنوان مهمترین و پرترددترین مسیر ترانزیتی ریلی کشور شناخته می شود.

تین نیوز

راه آهن یزد به دلیل موقعیت استراتژیک خود و حمل مواد معدنی در مرکز ایران، به عنوان مهمترین و پرترددترین مسیر ترانزیتی ریلی کشور شناخته می شود.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل راه آهن یزد در اینباره گفت: نه تنها بار کارخانه های صنعتی نظیر ذوب آهن و فولاد مبارکه از طریق این خط آهن حمل می شود، بلکه سنگ آهن استخراجی از معادن چادرملو و چغارت، زغال سنگ و محموله‌های عبوری شامل نفت کوره ، کنستانتره ، سنگ آهن، گندله و محموله های ترانزیتی نیز در این مسیر حمل می شوند.

رحمت رحمت نژاد اضافه کرد: مهمترین محور ریلی یزد، ایستکاه چادرملو در محور اردکان - مشهد در ۲۰۰ کیلومتری ایستگاه راه آهن اردکان است اما این خط آهن، مسیرهایی مانند میبد _ اردکان _ بادرود، اردکان ـ چادرملو، میبد ـ یزد، یزد _ بافق، بافق ـ جندق  و اردکان ـ ارژنگ ـ میبد را نیز شامل می شود.

گفتنی است که سالانه بالغ  بر ۹ میلیون تن مواد معدنی و کنسانتره از ایستگاه راه آهن چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز برای صادرات به مقصد بندرعباس بارگیری و ارسال می‌شود.

همچنین طبق گزارش روابط عمومی راه آهن این استان، کارکنان این اداره کل، بالاترین تن کیلومتر بار خالص حمل شده به مقدار ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار طی عملکرد ۲۴ ساعته به ثبت رسید که بالاترین آمار طی سال جاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.