| کد خبر: 182880 |

◄ تاخیر قطارهای مسافری با اولویت قراردادن سیر قطارهای باری

اولویت دادن به قطارهای باری و محدودیت‌های ایجادشده در سیر و حرکت ریلی موجب تاخیر قطارهای مسافری و افزایش نارضایتی مسافران شده است.

تین نیوز

اولویت دادن به قطارهای باری و محدودیت‌های ایجادشده در سیر و حرکت ریلی موجب تاخیر قطارهای مسافری و افزایش نارضایتی مسافران شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با توجه به افزایش میانگین تأخیر قطارها و نارضایتی مردم از این موضوع گفت: تاخیر قطارها از مبدا تقریبا در حد صفر است ولی  بیش‌تر این تاخیرها در زمان سیر و در طول مسیر اتفاق می‌افتد که یک خطه بودن اغلب خطوط راه‌آهن، محدودیت سرعت در برخی از مناطق ریلی، طول عمر ناوگان، تلاقی قطارهای باری و مسافری، محدودیت و طول عمر لوکوموتیوها و ... از جمله مسائلی است که در بروز تاخیرات دخیل می‌باشد که امیدواریم با عنایت بیش از پیش مسؤولان و تمهیدات صورت گرفته تأخیرات به حداقل ممکن برسد. 

محمد رجبی افزود: با توجه به این که برنامه زمان‌بندی سیر و حرکت قطارها براساس برنامه‌ریزی ارائه‌شده از سوی راه‌آهن ج.ا.ا انجام می‌شود و در این برنامه‌ریزی معمولا اولویت سیر به دلیل مسئله‌ی درآمد‌زایی با قطارهای باری است لذا شاهد بروز تأخیرات مکرر در روزهای اخیر هستیم به‌طوری‌که میانگین سیر قطارها به سه ساعت و نیم‌رسیده است. 

مدیر عامل رجا گفت: در همین رابطه  ممکن است در حین سیر قطار، مشکلاتی در خصوص نظافت کوپه‌ها یا سرویس‌های بهداشتی به وجود بیاید که به محض رسیدن قطار به مقصد توسط ماموران مجدداً برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات عمده‌ همچون عمر بالا و فرسودگی ناوگان و تعداد زیاد قطارهای در سیر، در برخی موارد مشکلات فنی مانند خرابی دیزل قطارها در زمان سیر اتفاق می‌افتد که به دلیل زمان‌بر بودن عملیات پشتیبانی و تامین دیزل جایگزین شاهد تأخیرات ناخواسته‌ای در این مواقع هستیم. 

    مدیر عامل رجا گفت:  متأسفانه به دلیل مشکلات و معضلات ریشه‌ای در بخش مسافری بویژه در تخصیص اعتبارات لازم جهت سرمایه‌گذاری و تجهیز و توسعه ناوگان ریلی متناسب با رشد روزافزون تقاضا، موجب شده تا خدمات ارائه‌شده بعضاً در حد انتظارات مسافران محترم نباشد. 

وی افزود: با این حال کارکنان زحمتکش و مسؤولان خدوم این شرکت به رغم وجود موانع و مشکلات اساسی بر سر راه خدمات‌رسانی بهتر، تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود موجبات رفاه و آسایش هموطنان را فراهم آورند. 

رجبی بابیان این که  احترام به حقوق مسافران، تکریم ارباب رجوع و تامین راحتی و آسایش سفر برای هموطنان عزیز از سیاست‌های اصلی این شرکت می باشد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزیم گفت: این شرکت از کاستی‌ها و نارسایی‌های به وجود آمده از مردم عذرخواهی کرده و اطمینان می‌دهم همکاران ما تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا در سفرهای بعدی شاهد کمبودها و محدودیت‌های فوق نباشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.