| کد خبر: 182660 |

◄ راه‌آهن قزوین-رشت پروژه‌ای با دستاوردهای بسیار

با آغاز تردد قطارهای مسافری و باری در مسیر قزوین-رشت، ترافیک عبوری از آزادراه قزوین-رشت کاهش‌یافته و به‌این‌ترتیب مزایای زیادی مانند کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش آلودگی محیط‌زیست منطقه، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک عبوری از آزادراه را شاهد خواهیم بود.

تین نیوز

با آغاز تردد قطارهای مسافری و باری در مسیر قزوین-رشت، ترافیک عبوری از آزادراه قزوین-رشت کاهش‌یافته و به‌این‌ترتیب مزایای زیادی مانند کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش آلودگی محیط‌زیست منطقه، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک عبوری از آزادراه را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، گستردگی ایران و دسترسی آن به آب‌های آزاد بین‌المللی و ظرفیت‌های ترانزیتی آن توسعه خطوط راه‌آهن را در کشور ضروری کرده تا با توسعه شبکه ریلی سهم صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور در جابه‌جایی بار و مسافر بیش‌ازپیش تقویت شود که در این میان خط آهن قزوین-رشت در شمال کشور می‌تواند در افزایش سهم این بخش در حمل‌ونقل بار و مسافر نقش مهمی را ایفا کند.

مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن درباره اهمیت این مسیر ریلی می‌گوید: در دالان ارتباطی شمال-جنوب، خط آهن رشت-قزوین از مزیت‌های اقتصادی و ترانزیتی بالایی برخوردار است و انتظار داریم با بهره‌برداری از این خط ریلی در شمال کشور ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و روسیه از مسیر ایران افزایش پیدا کند.

یزدانی با اشاره صرفه‌جویی‌های اقتصادی تردد قطار در مسیر قزوین-رشت یادآور شد: درصورتی‌که تردد در این خط ریلی آغاز شود، عبور خودرو در این مسیر کاهش می‌یابد و این در کاهش سوانح رانندگی در این مسیر پرتردد تأثیرگذار خواهد بود.

او اظهار داشت: پس از نصب علائم، سیستم‌های ارتباطی و سایر الزام‌های بهره‌برداری، در اسفندماه سال‌جاری شاهد تردد قطارهای مسافری در مسیر ریلی قزوین-رشت خواهیم بود.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن اظهار داشت: طبق برنامه قرار است پس از بهره‌برداری کامل از این خط آهن و تکمیل اقدامات موردنیاز ایمنی، نخستین قطار مسافری از رشت عازم مشهد مقدس شود.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی در بازدید از اجرای مرحله نهایی راه‌آهن قزوین- رشت پیش از افتتاح گفت: این مسیر ریلی آماده افتتاح است و در چند روز باقیمانده تا بهره‌برداری مراحل نهایی کار نیز به اتمام می‌رسد.

خادمی در بازدید از اجرای مرحله نهایی پروژه افزود: با افتتاح این مسیر ریلی رشت به‌عنوان چهارمین مرکز استان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه حمل‌ونقل به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این‌که این خط آهن بااتصال به آستارا و ازآن‌جا به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه درنهایت به اروپا خواهد رسید، گفت: این خط ریلی تأثیر مهمی در شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد و مسیر انتقال بار از هند به اروپا را نصف و هزینه‌های حمل را نیز ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

خادمی استان گیلان را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به زیبایی‌های طبیعی مسیر این خط ریلی خود می‌تواند مقصد گردشگری باشد و با درنظر گرفتن شرایط، پیش‌بینی جا‌به‌جایی بار و مسافر بالایی از طریق این خط صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تأکید کرد: راه‌آهن قزوین-رشت یک ابر پروژه عمرانی کشور است که به لحاظ طول تونل‌ها و پل‌های خاص بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راه آهن بایدازبن بست مسیرها خارج واتصال به مرزوراه آهن کشورهمسایه امکان ترانزیت وحمل کالا ومسافرراافزایش ورفاه مسافررادرپی دارد