◄ ششمین لکوموتیو GE به ناوگان راهآهن پیوست
ششمین لکوموتیو GE از پروژه ۵ + ۵ پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا به ناوگان راهآهن پیوست.
مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج، گفت: پروژه ۵+۵، یک پروژه شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا پنج دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی پنج دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی (شرکت تام لکوموتیو آریا) انجام میشود، ادامه داد: بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو ۹۰ روز زمان میبرد و تعمیر لکوموتیوها ۷۳ تا ۷۵ درصد صرفهجویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد.
به گفته او، با این تبدیل، علاوه برافزایش قدرت و کشش لکوموتیوها، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها همکسب خواهد شد و درعینحال، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.
عبیدی با تاکید بر نقش این فعالیت هم گفت: با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده میشود و ظرفیت حمل بار به بیش از 2.5 برابر (از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا میکند.
وی همچنین در تشریح جزییات فنی این رویداد هم گفت: لکوموتیوهای سری پایین (U۳۰C)GE دارای ضریب معادل لکوموتیو ۱.۱ بوده که با تبدیل آنها به سری بالا (C۳۰-۷i) ضریب معادل لکوموتیو به ۱.۹ ارتقاء خواهد یافت؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf ۲۴۴۶۰ به kgf ۴۱۱۷۰ افزایشیافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h ۲۸ به km/h ۱۴.۶ به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است.
وی افزود: در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکنش موتورها از سری ۷۶۱ به ۷۵۲ و تغییر یاتاقانهای لغزشی به غلطشی، ضمن افزایش طول عمر آنها، هزینه تعمیرات را بهشدت کاهش میدهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.