| کد خبر: 173680 |

◄ ششمین لکوموتیو GE به ناوگان راه‌آهن پیوست

ششمین لکوموتیو GE از پروژه ۵ + ۵ پس از بازسازی و تبدیل آن از سریِ پایین به سریِ بالا به ناوگان راه‌آهن پیوست.

تین نیوز

مدیر کارخانجات بازسازی لکوموتیو کرج، گفت: پروژه ۵+۵، یک پروژه شامل بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا پنج دستگاه لکوموتیو GE سری پایین به سری بالا و تعمیر و بازسازی پنج دستگاه لکوموتیو GE سری بالا است.

به گزارش  تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم عبیدی با اشاره به اینکه این پروژه در قالب قراردادی توسط بخش خصوصی (شرکت تام لکوموتیو آریا) انجام می‌شود، ادامه داد: بازسازی، تعمیر، تبدیل و ارتقا هر لکوموتیو ۹۰ روز زمان می‌برد و تعمیر لکوموتیوها ۷۳ تا ۷۵ درصد صرفه‌جویی ارزی را با اتکا به توان داخلی به دنبال دارد.

به گفته او، با این تبدیل، علاوه برافزایش قدرت و کشش لکوموتیوها، افزایش درآمد حمل بار این نوع لکوموتیوها هم‌کسب خواهد شد و درعین‌حال، هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.

عبیدی با تاکید بر نقش این فعالیت هم گفت: با عملیات تبدیل و ارتقا این لکوموتیوها، ۶۸ درصد به نیروی کشش لکوموتیو افزوده می‌شود و ظرفیت حمل بار به بیش از 2.5 برابر (از ۱۱۰۰ تن به ۲۸۰۰ تن) ارتقا پیدا می‌کند.

وی همچنین در تشریح جزییات فنی این رویداد هم گفت: لکوموتیوهای سری پایین (U۳۰C)GE دارای ضریب معادل لکوموتیو ۱.۱ بوده که با تبدیل آن‌ها به سری بالا (C۳۰-۷i) ضریب معادل لکوموتیو به ۱.۹ ارتقاء خواهد یافت؛ ضمن اینکه نیروی کشش پیوسته از kgf ۲۴۴۶۰ به kgf ۴۱۱۷۰ افزایش‌یافته و این موضوع به همراه کاهش حداقل سرعت پیوسته لکوموتیو از km/h ۲۸ به km/h ۱۴.۶ به معنی امکان حمل بار بیشتر در سرعت کمتر است.

وی افزود: در بخش تعمیر و نگهداری با توجه به تغییر تراکنش موتورها از سری ۷۶۱ به ۷۵۲ و تغییر یاتاقان‌های لغزشی به غلطشی، ضمن افزایش طول عمر آن‌ها، هزینه تعمیرات را به‌شدت کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.