| کد خبر: 169752 |

اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن ایران

طبق اظهارات مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، رهبر انقلاب، به رابطه ایران و روسیه، از دیرباز، به‌عنوان رابطه‌ای راهبردی و استراتژیک نگاه می‌کنند‌ و این سیاست، تحت اشراف رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا می‌کند.

تین نیوز

رئیس جمهور روسیه در دیدار با مشاورعالی رهبری در امور بین‌الملل نسبت به سرمایه‌گذاری در حمل‌و‌نقل ریلی ایران اعلام آمادگی و بر راه‌اندازی کریدورهای شمال-جنوب و سن پترزبورگ-چابهار تاکید کرد.

به گزارش تین نیو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل که برای تسلیم پیام رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به این کشو سفر کرده است، این ملاقات دو ساعته را مفید و سازنده توصیف کرد.

در این دیدار یکی از مباحث مطرح شد همکاری‌های حمل‌و‌نقلی دو جانبه به ویژه حمل‎و‌نقل ریلی بود.

طبق اظهارات مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، رهبر انقلاب، به رابطه ایران و روسیه، از دیرباز، به‌عنوان رابطه‌ای راهبردی و استراتژیک نگاه می‌کنند‌ و این سیاست، تحت اشراف رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا می‌کند.

ولایتی پس از اتمام این دیدار دو ساعته از اظهار رضایت پوتین و جمهوری اسلامی ایران، از همکاری‌ها در توسعه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: طی 10 روز گذشته، مقدمات عملیاتی برقی‌کردن راه‌آهن اینچه‌برون- گرمسار، در شهر ساری آغاز شد و آقای پوتین، بر سرمایه‌گذاری در این حوزه، اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: پوتین، بر کریدور شمال- جنوب؛ سن‌پترزبورگ- چابهار تاکید داشتند که برای حمل کالا از آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی از طریق ایران، باعث صرفه‌جویی ۴۰‌درصدی در در زمان و هزینه می‌شود.

اعلام آمادگی مجدد پوتین در حوزه حمل و نقل ریلی به ویژه پروژه‌های خطوط و ناوگان برقی بیانگر تحکیم برنامه‌های دولت در این حوزه و تحقق آن تا سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

همان طوریکه سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‎آهن در مراسم آغاز عملیات برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار-اینچه برون بیان داشت: در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ پیش‌بینی‌شده است به شش‌هزار کیلومتر راه‌آهن برقی دست‌یافته باشد و مهم‌ترین این مسیر‌ها دوخطه و برقی‌کردن خط‌ریلی بین بافق تا سرخس و اتصال آن به خواف همچنین برقی‌کردن از سرخس تا بندرعباس است.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین اظهار داشت: در مسیر شرق خزر با برقی‌کردن گرمسار-اینچه‌برون، ارتباط حمل‌ونقل بین ایران و کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و روسیه همچنین ایران، ترکمنستان و ازبکستان افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر تکمیل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.